چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلانی: همه نمایندگان حاضر در جلسه علنی چهارشنبه (۲۹ آبان) مجلس شورای اسلامی بیانیه‌ای را در پنج بند در حمایت از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای در مذاکرات ایران و ۱+۵ صادر کردند.

به گزارش ایسنا، متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

1-جمهوری اسلامی ایران همواره بهترین مسیر حل و فصل موضوع هسته‌ای را مذاکره دانسته و همیشه بر لوازم مذاکرات پایبند بوده است.

2-جمهوری اسلامی ایران حقوق هسته‌ای خود را در چارچوب قواعد بین‌المللی و ان.پی.تی و پادمان پیگیری نموده و همکاری همه‌جانبه با آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای داشته است.

3-با یک نگاه آسیب‌شناسانه به روند بیش از یک دهه مذاکرات هسته‌ای کاملا هویدا است که هرگاه مذاکرات در مسیر رسیدن به یک توافق نزدیک شده به ناگاه رژیم صهیونیستی و بعضی قدرت‌های بزرگ در ایفای نقش خود جهت اخلال در مذاکرات حرکت کرده و عملاً مذاکرات را به بن‌بست کشیده است.

4-اینک با توجه به مذاکرات هسته‌ای در ژنو اعلام می‌کنیم که ایران به هیچ‌وجه از حقوق هسته‌ای خود عقب‌نشینی نخواهد کرد و برخی سردمداران غربی به جای خط و نشان کشیدن برای مذاکرات جهت خوشنودی رژیم صهیونیستی باید بدانند این فرصت فراخ نبوده و چنانچه بخواهد مذاکرات را به یک روند فرسایشی و وقت‌کشی مبدل نمایند مجلس شورای اسلامی تصمیاتی مبتنی بر مطالبه ملت ایران اتخاذ کرده و حتی در نوع همکاری‌های جدید با آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای نیز تجدیدنظر خواهد کرد.

5-ضمن اعتماد به مذاکره‌کنندگان هسته‌ای خود به خصوص وزیر محترم امورخارجه، مجلس شورای اسلامی روند مذاکرات را رصد کرده و بر ایستادگی قدرتمندانه بر روی مذاکرات کامل بر روی حقوق کامل هسته‌ای ملت ایران تاکید می‌نماید.

کد خبر 239518
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز