همشهری آنلاین: یورونیوز در گزارشی به مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ پرداخت و نوشت که یک خوش‌بینی محتاطانه درباره این‌که در مذاکرات روز چهارشنبه درباره برنامه هسته‌لی ایران در ژنو می‌توان به توافقی دست یافت، به وجود آمده است.

شبکه خبری یورونیوز گزارش داد: محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران رهبری تیم مذاکراتی ایران را در گفت‌وگو با شش قدرت جهانی برای رسیدن به یک توافق اولیه بر عهده دارد.

ظریف اخیرا گفت: حتی اگر موفق شویم این آغاز یک پروسه بسیار دشوار است و ما همیشه باید در زمینه برخورد با آن محتاط باشیم؛ بنابراین اگر قرار باشد در یک زمینه با آمریکایی‌ها موافقت کنم،‌ در زمینه کلمه احتیاط با آن‌ها موافق خواهم بود.

باراک اوباما رییس‌جمهور آمریکا نیز در دیدار با سران تجاری شرکت‌های آمریکایی در واشنگتن گفت: امید و انتظار من این نیست که ما همین هفته در این مرحله موقتی همه مشکلات را حل کنیم، ما در حال خرید زمان هستیم تا ببینیم دولت ایران چقدر در زمینه عضویت مجدد در جامعه بین‌المللی و رفع تحریم‌های اقتصادی‌شان جدی است.

به گزارش ایسنا؛ یورونیوز در ادامه گزارشش نوشت: یک نشانه دیگر که حاکی از آب شدن یخ روابط ایران و غرب است تماس تلفنی دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس است که با حسن روحانی رییس‌جمهور صورت گرفت. پس از یک دهه این اولین باری بود که نخست وزیر انگلیس با رییس جمهور آمریکا تماس برقرار می‌کرد.

کد خبر 239474
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز