همشهری آنلاین: سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در تشریح نشست مشترک این کمیسیون با ظریف، گفت: حفظ حقوق مسلم ملت و رعایت خطوط قرمز نظام از موضوعات مورد تاکید در این نشست بود.

حسین نقوی حسینی در گفت وگو با خبرگزاری خانه ملت، در تشریح نشست شب گذشته کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس با مسئولان وزارت امورخارجه گفت: این نشست به میزبانی ظریف در ساختمان وزارت امورخارجه برگزارشد، دراین جلسه ابتدا عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای، گزارشی جامع از روند مذاکرات ارائه کرد.

نماینده مردم ورامین و پیشوا درمجلس شورای اسلامی ادامه داد: عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای دراین گزارش اشاره داشت که از ابتدای نشست نیویورک تاکنون به موفقیت های بزرگی ازجمله هدف از مذاکرات، روش توافق و مشخص بودن مطالبات طرف های مذاکره کننده دست پیدا کردیم، البته پس از صحبت‌های عراقچی، نمایندگان کمیسیون دیدگاه های خود را درباره مذاکرات مطرح کردند.

وی با بیان اینکه نمایندگان دراین نشست برحفظ منافع ملی کشور و رعایت خطوط قرمز نظام تاکید داشتند، افزود: حق مسلم ملت درحوزه بهره برداری از انرژی هسته ای و غنی سازی به میزان مورد نیاز در داخل کشور از موارد مورد تاکید نمایندگان در نشست با مسئولان وزارت امورخارجه بود.

حسینی تصریح کرد: پس از صحبت های نمایندگان وزیر امورخارجه نقطه نظرات خود درباره مسائل هسته ای را مطرح کرد و به پرسش های نمایندگان پاسخ داد، ظریف در این نشست تاکید داشت که تمام جزئیات مذاکرات در شورای عالی امنیت ملی هماهنگ شده و مسئولان نظام در جریان کل مذاکرات هستند، تصمیم سازی ها در کلان نظام صورت گرفته و ما تنها مجری تصمیمات هستیم.

این نماینده مردم در مجلس نهم ادامه داد: همچنین وزیر امورخارجه دراین نشست بر حفظ منافع ملی و حقوق مسلم ملت ایران تاکید داشت و گفت که تحریم ها باید کاهش پیدا کند تا روابط با سایر کشورها به حالت عادی بازگردد، اما رژیم صهیونیستی ازعادی سازی روابط ایران با کشورهای غربی ضررهای بسیاری را متحمل می شود بنابراین برای به بن‌بست کشاندن مذاکرات تلاش می‌کند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس، گفت: ظریف در این جلسه اشاره داشت که حدود 90 درصد مباحث در مذاکرات مورد توافق قرار گرفته و به میزان 10 درصد اختلاف نظروجود دارد، که در دوره سوم مذاکرات درباره 10 درصد مورد اختلاف صحبت خواهیم کرد.

کد خبر 239127
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز