همشهری آنلاین: رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید بر اینکه برگزاری جداگانه کنکور دانشگاه سراسری و آزاد اسلامی تنها در سال ۹۳-۹۲ مشکل قانونی ندارد، گفت: اینکه دانشگاه آزاد اسلامی خواهان برگزاری آزمونی جدا در سال ۹۴-۹۳ باشد به طور حتم خلاف قانون است.

به گزارش خانه ملت، محمد‌مهدی زاهدی با بیان اینکه بر اساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی، پذیرش دانشجو در سال جاری از طریق برگزاری جداگانه کنکور دانشگاه سراسری و دانشگاه آزاد اسلامی مشکل قانونی ندارد، تصریح کرد: کنکور سراسری و آزاد در سال 94-93 طبق قانون باید به صورت همزمان برگزار شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از سال آینده بر اساس قانون مصوب مجلس شورای اسلامی، تصمیم‌گیرنده برای پذیرش ‌و سنجش دانشجویان، شورایی متشکل از وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، وزیر آموزش و پرورش، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، 3 تن از معاونان آنان و همچنین رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خواهند بود.

وی با بیان اینکه در شورای مذکور تصمیم‌گیری درباره پذیرش و سنجش دانشجویان صورت می‌گیرد، افزود: در قانون مشخص شده که فرآیند سنجش بر عهده وزارت آموزش و پرورش و پذیرش آنان وظیفه سازمان سنجش است.

کد خبر 239187
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز