همشهری آنلاین: جلسه ۷۳۹ شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست حجت الاسلام والمسلمین دکتر روحانی برگزار شد و اختصاص سهمیه پذیرش دانشجو در مناطق محروم و زلزله زده به تصویب رسید.

به گزارش مهر، دکتر محمدرضا مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در تشریح مصوبات این جلسه گفت: موضوع توجه به مناطق محروم و زلزله زده و تخصیص سهمیه برای کنکور سراسری سال آینده دستور دیگر جلسه 739 شورای عالی انقلاب فرهنگی بود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: اختصاص سهمیه پذیرش دانشجو در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و ایرانشهر، اختصاص سهمیه به مناطق زلزله زده آذربایجان غربی در جلسه امشب شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید.

وی تاکید کرد: بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی از سال های گذشته به دلیل حساسیت مناطق محروم، این موضوع مورد توجه بوده است و با توجه به زلزله سال گذشته آذربایجان شرقی این سهمیه به مدت پنج سال برای داوطلبان این مناطق در نظر گرفته شده است.

انتخاب حجت الاسلام والمسلمین سید حسین شاهمرادی به عنوان دبیر شورای فرهنگی عمومی کشور

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه با اشاره به انتخاب دبیر جدید شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: حجت الاسلام والمسلمین سید حسین شاهمرادی که با پیشنهاد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی معرفی شده بود با تایید شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور انتخاب شد.

تصویب اساسنامه "بنیاد بین المللی اسراء"

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه با اشاره به تصویب اساسنامه "بنیاد بین المللی اسراء" با ریاست عالیه آیت الله جوادی آملی اظهار داشت: این بنیاد با هدف تربیت فضلا و مدرسان کارآمد، پاسخگویی به نیازهای تمدنی جهان اسلام و تبیین و ترویج علوم اسلامی به عنوان موسسه ای غیرانتفاعی در زمینه علوم قرآنی و وحیانی با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی پس از ابلاغ فعالیت خواهد کرد.

کد خبر 239492

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز