گروه شهری: اوایل هفته آینده پل‌های ارتباطی بزرگراه شهید باکری به باند جنوب آزادراه تهران - کرج به بهره‌برداری می‌رسد.

بزرگ راه

بنا براین گزارش، 2پل باقیمانده از 4پل تقاطع بزرگراه شهیدباکری و آزادراه تهران - کرج که ارتباط این بزرگراه با باند جنوب آزادراه را تأمین می‌کند، اوایل هفته آینده با حضور شهردار تهران رسماً افتتاح خواهد شد. مازیار حسینی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران ضمن اعلام مطلب فوق افزود:

در سال1390 پل‌های ارتباطی باند شمال آزادراه تهران - کرج به بزرگراه شهید باکری که تأمین‌کننده جهت‌های حرکتی شمال به غرب و شرق به شمال بوده، بهره‌برداری شد. وی ادامه داد: در فاز دوم ازپروژه احداث تقاطع‌های غیرهمسطح بزرگراه شهید باکری با آزادراه تهران - کرج، 2پل دیگر به بهره‌برداری خواهد رسید تا درمجموع 4پل بتنی به‌طور کامل زیر بار ترافیکی برود.

بنا براین گزارش، پل‌های غرب به شمال و شمال به شرق تقاطع بزرگراه شهید باکری با آزادراه تهران - کرج، با 2روش اجرایی متفاوت احداث شده است. به گفته معاون و فنی عمرانی شهرداری تهران، عبور از روی رودخانه شرقی - غربی میانرود، رمپ دسترسی پارک ارم، خطوط متروی تهران - کرج و آزادراه تهران - کرج از دشواری‌های اجرای این دو پل ارتباطی بود، به‌همین دلیل برای عبور از روی این موانع ترافیکی و همچنین شبکه پیچیده تأسیسات شهری، استراتژی‌های خاصی درنظر گرفته شد.

همچنین مازیار حسینی گفت: بخش‌های شمالی و جنوبی این پل‌ها که در شمال و جنوب آزادراه تهران - کرج قرار‌گرفته‌، به روش پل‌های بتنی درجا احداث‌شده و بخش‌های میانی با‌توجه به عدم‌امکان احداث پایه در رفیوژ‌میانی آزادراه، به روش پل‌های بتنی صندوقه‌ای پیش تنیده و البته با استفاده از شیوه بتن ریزی درجا اجرا شده است. وی در تشریح تأثیرات ترافیکی پل‌های آماده افتتاح تقاطع بزرگراه شهید باکری با آزادراه تهران - کرج گفت:

ارتباط بزرگراه 7.6کیلومتری شهید باکری با مهم‌ترین شریان‌های شرقی - غربی پایتخت مانند بزرگراه شهید همت و بزرگراه شهید حکیم، وظیفه توزیع ترافیک در این معابر مهم را بر دوش بزرگراه شهید باکری گذاشته است؛ این کارکرد ترافیکی مهم با زیر‌بار‌رفتن 2پل ارتباطی باقیمانده از تقاطع این بزرگراه با آزادراه تهران - کرج تکمیل خواهد‌شد.

در واقع از نظر حسینی، با انتخاب بزرگراه شهید باکری در لحظه ورود به شهر تهران، نه‌تنها از حجم ترافیک در آزادراه تهران - کرج (بخش حدفاصل تقاطع بزرگراه شهید باکری تا تقاطع شیخ فضل‌الله) کاسته‌می‌شود بلکه سایر بزرگراه‌های شمالی - جنوبی شهر تهران همچون بزرگراه شهید ستاری و بزرگراه یادگار‌امام نیز ترافیک متعادل‌تری خواهد داشت. علاوه براین با زیر بار رفتن پل شمال به شرق، شهروندانی که قصد دارند از مناطق غربی و شمال غربی پایتخت (مناطق 5 و 22) به سمت مرکز شهر حرکت کنند، می‌توانند از طریق بزرگراه شهید باکری و پل شمال به شرق وارد مسیر غرب به شرق آزادراه تهران - کرج شده و به سمت تقاطع بزرگراه شیخ‌فضل‌الله با بزرگراه جناح ادامه مسیر دهند.

کد خبر 237509
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز