گروه شهری: در مراسم تودیع و معارفه شهردار منطقه۱۱، رئیس تئاتر شهر خطاب به شهردار تهران گفت: دستتان را به‌خاطر خدمتی که با ایجاد پردیس‌های سینمایی انجام دادید و صنعت سینمای ما را نجات دادید، می‌بوسم.

قالیباف

اتابک نادری در این مراسم ضمن اهدای هدیه‌ای به شهردار تهران و شهردار منطقه11 گفت: منطقه11 قطب فرهنگی شهر است و تئاتر شهر نماد تئاتر حرفه‌ای است و می‌درخشد و همیشه مورد لطف بوده است. یکی از تأکیدات محمدباقر قالیباف شهردار تهران در دور جدید مدیریتش بر شهر، توجه به حوزه فرهنگی است و اینکه در این دور مردم باید شاهد تحولات بزرگ‌تری در نحوه اداره کلانشهر تهران باشند.
به همین منظور وی در مراسمی که به مناسبت تکریم، تودیع و معارفه شهردار منطقه11 در فرهنگسرای انقلاب برگزار شده بود، گفت: هیچ دعوتی به اسلام و اهل‌بیت(ع) برای جوانان ما مانند خوب کار کردن نیست بنابراین مردم باید اثرات خوب کار کردن ما را در زندگی مادی و معنوی خود ببینند.

از نظر قالیباف، برای نشان دادن کارآمدی نظام ولایی و اطاعت از ولایت باید بدانیم مردم به عمل ما بیشتر از حرف و کلام‌مان توجه می‌کنند. وی دربخش دیگری از سخنان خود، آلودگی هوا را مهم‌ترین چالش شهر تهران دانست و افزود: آلودگی هوا جان کودکان ما و همه شهروندان را به خطر انداخته است و شهرداری تلاش کرده تا اقداماتی مانند توسعه فضای سبز را در دستور کار خود قرار دهد به همین دلیل شهر تهران امروز نسبت به گذشته سبز‌تر شده‌است به‌عنوان مثال فقط در سال گذشته 6میلیون درخت مثمر و غیرمثمر کاشته شد که این روند ادامه دارد. قالیباف با اشاره به اینکه امروزدر جنگل‌های اطراف تهران و در کمربند سبز، توسعه فضای سبز از 36هزار هکتار گذشته تأکید کرد که این میزان باید به 50هزار هکتار برسد و برای این کار نیازمند آن هستیم که بخش‌های دولتی و غیردولتی و مردم دست به‌دست هم دهند تا آسمان آبی‌تر و زمینی سبز‌تر داشته باشیم و برای جان انسان‌ها که شرعا مکلف به حفاظت از آن هستیم تلاش کنیم. از نظر قالیباف در بسیاری از نقاط دنیا به‌دلیل اینکه ساخت پارکینگ موجب انگیزه برای تردد با ماشین‌های شخصی می‌شود اجازه ساخت پارکینگ نمی‌دهند تا آلودگی هوا نیز بیشتر نشود و این باید به یک مطالبه برای مردم ما نیز تبدیل شود.

قالیباف افزود: 2لاین خیابان جمهوری محل پارک ماشین‌هاست درصورتی که هر متر زمین آنجا از پول بیت‌المال است و نباید به محل پارک صاحب یک مغازه تبدیل شود و این یعنی در بعضی جاها باید سبک زندگی را تغییر دهیم. شهردار تهران همچنین از لزوم رسیدگی به وضعیت بد موتورسیکلت‌ها در شهر نیز سخن گفت.

احداث 400مسجد در دستور کار شهرداری

شهردار تهران در پاسخ به صحبت‌های یکی از روحانیون حاضر در جلسه مبنی‌بر وجود مسجد بدون مناره حضرت ولی عصر در ضلع جنوبی تئاتر شهر گفت: حتما مسجد بدون مناره نداریم و این را من در نمازجمعه نیز گفتم. وی با اشاره به اینکه 800مناره برای 400مسجدی که مناره ندارند پیش‌بینی شده است، گفت: نباید اجازه دهیم که افراد مغرض ساخت مراکز فرهنگی را در تقابل با ساخت مساجد قرار دهند. شهردار تهران همچنین با اعلام اینکه احداث 400مسجد در دستور کار شهرداری است، گفت:

بیش از 100مسجد در تهران ساخته شده است و بقیه آن نیز در حال ساخت است و این ادعا که مسجدی ساخته شده تا مجموعه تئاتر شهر از بین برود اشتباه است و این جدل‌ها‌ گمراه‌کننده و سیاسی است. قالیباف تأکید کرد: اگر اصرار داشتم سینما آزادی را بسازم دلیلش آن بود که تهمت بزرگی به نظام اسلامی زدند و گفتند که جمهوری اسلامی چون با سینما مخالف است آن را آتش زده به همین دلیل ما باید این تهمت‌ها را از نظام اسلامی دور کنیم. بنا بر این گزارش، دیروز مهدی شادالویی به‌عنوان شهردار جدید منطقه 11جایگزین عباس ندرلو شد.

کد خبر 235917
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز