گروه شهری: معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در مراسم افتتاحیه یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل عمومی و خدمات شهری اعلام کرد: شهرداری تهران برای توسعه حمل‌ونقل عمومی روی بودجه سالانه حساب باز نمی‌کند و تلاش برای استفاده حداکثری از منابع مالی بین‌المللی (فاینانس‌ها) صورت خواهد گرفت.

نمایشگاه

در این نمایشگاه بین‌المللی بیش از 400شرکت داخلی و 18کشور خارجی جدیدترین تولیدات و کالاهای خود را در معرض دید علاقه‌مندان قرار داده‌اند. ازجمله کشورهای حاضر در این نمایشگاه می‌توان به کشورهای آلمان، اسپانیا، انگلیس، هلند، ایتالیا و کره‌جنوبی اشاره کرد. انواع ناوگان حمل ونقل عمومی، انواع اتوبوس‌های شهری، واگن قطار مترو، خودرو‌های سنگین و تجاری وهمچنین تجهیزات فضای سبز وپارک‌ها عرضه شده است.

سید جعفر تشکری هاشمی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار تهران در مراسم افتتاح این نمایشگاه با اشاره به اهتمام ویژه شهرداری تهران در دوره جدید مدیریت شهری به موضوعات فرهنگی، اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه‌های مختلف از جنس امور فرهنگی است و نمایشگاه‌ها بسترهای مناسبی برای همفکری، هم‌اندیشی و تبادل نظر بین افراد و گروه‌های مختلف جامعه ایجاد کرده است. وی در جمع خبرنگاران تصریح کرد: شهرداری تهران برای توسعه حمل‌ونقل عمومی روی بودجه سالانه حساب باز نمی‌کند و ما تلاش‌مان را برای استفاده حداکثری از منابع مالی بین‌المللی (فاینانس‌ها) خواهیم کرد. وی گفت: غیراز نوسازی ناوگان باید به سمت توسعه آن نیز حرکت کنیم چرا که 60درصد واگن‌سازی‌ مترو به‌دست تولیدکنندگان داخلی انجام می‌شود و با تأمین منابع مالی می‌توانیم واگن‌های سایر شهرها را نیز براساس سفارش آنها تأمین کنیم.

دولت یازدهم حدود 800میلیون دلار برای هر خط مترو اعتبار درنظر گرفته است که بر این اساس شهرداری تهران می‌تواند سالی 30کیلومتر مترو را به بهره‌برداری برساند و درصورت افزایش منابع مالی، این میزان بهره‌برداری افزایش خواهد یافت. همچنین طبق قانون باید 11هزار اتوبوس در تهران خدمت رسانی کنند که حدود 6000اتوبوس دیگر برای شهر تهران نیاز است.

همچنین در حال حاضر 1180واگن فعال در مترو تهران وجود دارد که سرفاصله حرکت قطارها با آن به‌طور متوسط 4تا 4.5 دقیقه است و ظرفیت رساندن زمان به 2دقیقه وجود دارد. معاون شهردار تهران با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی نقش مهمی در انتقال آموزه‌های علمی و تبادل تجارب فنی داشته و به هم‌افزایی تخصصی منجر می‌شود، گفت: این نمایشگاه فرصت مناسبی را فراهم آورده تا مدیران و کارشناسان با بازدید از آن ‌بتوانند با یافته‌های روز داخلی و خارجی از نزدیک آشنا شوند. یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل عمومی و خدمات شهری، از دیروز به بهره‌برداری رسیده و تا نهم آبان‌ماه هر روز از ساعت 9تا 16در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی بزرگراه چمران آماده بازدید علاقه‌مندان است.

افتتاح همزمان مترو و مجتمع شهر آفتاب

به گزارش همشهری قرار است ایستگاه متروی شهر آفتاب از خط متروی تهران-پرند همزمان با افتتاح مجتمع نمایشگاهی دراین مکان به بهره‌برداری برسد. مجتمع شهر آفتاب قرار است محل دائمی نمایشگاه‌های پایتخت باشد. با درنظر گرفتن پیشرفت فیزیکی 70درصدی مترو شهر آفتاب، حتی اگر دولت اعتبارات مربوط به ساخت مترو پرند و فرودگاه را به موقع پرداخت نکند، شهرداری تهران ایستگاه مترو شهر آفتاب را تکمیل خواهد کرد تا همزمان با آغاز به‌کار مجتمع نمایشگاهی، این امکان حمل‌ونقلی به بهره‌برداری برسد.

کد خبر 236752
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز