جمعه ۵ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۲
۰ نفر

گروه دانش و سلامت: برنامه‌های شهرداری تهران در هفته سالمند اعلام شد. مهدی امیری، معاون اداره کل سلامت شهرداری تهران گفت: امسال هم چون سال‌های قبل، برنامه‌های متنوع و گسترده‌ای در شهر تهران به مناسبت هفته سالمند برگزار خواهد شد.

امیری افزود: این برنامه‌ها همزمان با هفته سالمند از ششم تا دوازدهم مهر برگزار خواهد شد و در هر روز با درنظرگرفتن شعار آن روز برنامه‌های خاصی اجرا خواهد شد. او گفت: سالمندان و سبک زندگی سالم، سالمندان و ارتقای سلامت، سالمندان و شهرهای دوستدار سالمند، سالمندان و کرامت اجتماعی، سالمندان و حمایت‌های اجتماعی و قانونی، سالمندان و سازمان‌های مردم نهاد، سالمندان و خانواده، عناوین روزهای هفته سالمند است.

معاون اداره کل سلامت شهرداری تهران بابیان اینکه برنامه‌های هفته سالمند در 2 بخش عمومی و ویژه اجرا می‌شود گفت: برگزاری بیش از 700کلاس و همایش آموزشی با عنوان سالم پیرشدن، چگونه سالمندی فعالی داشته باشیم‌؟ پیشگیری از بیماری‌های دوران سالمندی، سالمندی و خانواده و تغذیه و تحرک دوران سالمندی ازجمله این برنامه‌هاست.

به گفته امیری، برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی، آموزشی و ورزشی، برپایی پایگاه‌های ارائه خدمات سلامت ویژه سالمندان، برگزاری تورهای آموزشی گردشگری ویژه اعضای کانون‌های سالمندی، بازدید از سراهای سالمندان، تقدیر از سالمندان فعال در مناطق 22گانه، برگزاری جشنواره غذا، اهدای شاخه‌های گل به سالمندان، تهیه و توزیع اقلام آموزشی و برنامه پیاده روی ازجمله برنامه‌های عمومی است که در تمامی مناطق شهرداری تهران برگزار خواهد شد.

او از برگزاری برنامه‌های ویژه هم به مناسبت هفته سالمند خبر داد و گفت:گردهمایی و جشن بزرگ سالمندان در بوستان جوانمردان در روز هشتم مهرماه ازجمله این برنامه‌هاست که به میزبانی اداره‌سلامت منطقه 5 برگزار خواهد شد. دراین مراسم که اعضای شورای شهرتهران و معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران و مدیران وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حضور خواهند داشت، از سالمندان بالای 90سال تقدیر می‌شود و به آنها لوح تقدیر و مدال شهروند ارشد اعطا خواهد شد. علاوه براین، از تعدادی اززوج‌هایی که بیش از نیم قرن سابقه زندگی مشترک دارند و همچنین تعدادی از سالمندان فعال مناطق 22گانه تقدیر می‌شود.

معاون اداره کل سلامت شهرداری تهران افزود: در روز هشتم مهر، همچنین همایش علمی و آموزشی ویژه کارشناسان سلامت سالمندی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور با همکاری اداره سلامت سالمندان وزارت بهداشت و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی ایران و اداره سلامت منطقه 2، در سالن همایش‌های رازی برگزار می‌شود و علاوه بر آن، تجارب اداره‌کل سلامت شهرداری تهران در قالب کارگاه آموزشی ارائه خواهد شد.

افتتاح نخستین مرکز حرکت، سلامت و نشاط الکترونیک (حسنا) ویژه سالمندان از برنامه‌های دیگری بود که معاون اداره کل سلامت شهرداری تهران به آن اشاره کرد. او افزود: این مرکز که در نوع خود در کشور بی‌نظیر است با همکاری اداره سلامت منطقه یک و دانشگاه صنعتی شریف در روز چهارشنبه دهم مهرماه افتتاح خواهد شد. پیاده‌روی بزرگ سالمندان از میدان اقدسیه تا بوستان نیاوران در روز جمعه دوازدهم با همکاری اداره سلامت منطقه یک و کانون سالمندان شهرداری منطقه یک، جشنواره دختران دیروز و جهان‌دیدگان امروز به میزبانی اداره سلامت شهرداری منطقه 9، بازدید رایگان اعضای کانون‌های سالمندی از اماکن تاریخی منطقه 12با همکاری اداره سلامت منطقه 12از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده شهرداری تهران است.

استقرار پایگاه‌های ویژه ارائه خدمات سلامت برای سالمندان درروز دوازدهم مهر و در میعادگاه نمازجمعه باهمکاری اداره سلامت منطقه 6 از دیگر برنامه‌های شهرداری تهران در هفته سلامت است. به گفته امیری، در حال حاضر کانون‌های سالمندان در تمامی محلات شهر تهران تشکیل شده‌اند و بالغ بر 60هزار نفر عضو این کانون‌ها هستند. سالمندان چه می‌گویند؟ شعار امسال سازمان جهانی بهداشت برای روز نهم مهر، روز جهانی سالمند است.

کد خبر 232712
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز