همشهری آنلاین: رئیس دبیرخانه کمیسیون ماده ۵ شهرداری تهران گفت: با توجه به اینکه هنوز ضوابط بلند مرتبه‌سازی به تصویب کمیسیون ماده ۵ نرسیده است، هر گونه ساخت و ساز بلند مرتبه در شهر تهران در هر نقطه شهر، قطعاً نیاز به اخذ مصوبه این کمیسیون دارد.

به گزارش تهران سما، محمدتقی تقی‌زاده با اشاره به وظایف دبیرخانه کمیسیون ماده 5 شهرداری تهران گفت: طرح‌های موضعی و موضوعی در پهنه‌های خاص مانند ام و آر 261 نیاز به مشاوره این کمیسیون دارد.

وی افزود: در این زمینه هرگونه بلندمرتبه‌سازی و تغییر پهنه‌هایی که با شرایط منطبق نبوده‌اند نیز باید در کمیسیون ماده 5 مطرح شود.

رئیس دبیرخانه کمیسیون ماده 5 شهرداری تهران با اشاره به شرایط لازم برای بلندمرتبه‌سازی اظهار داشت: عرض معبر و مساحت قطعه از شرایط مهم بلندمرتبه‌سازی در سطح تهران است، ضمن آنکه مسائل دیگری مانند فراهم آوردن انگیزش‌های اقتصادی نیز از مسائل مهم شهرسازی است که برای بلندمرتبه‌سازی به آن توجه می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه هنوز ضوابط بلندمرتبه‌سازی به تصویب کمیسیون ماده 5 نرسیده است، هر گونه ساخت و ساز بلندمرتبه در شهر تهران در هر نقطه شهر، قطعاً نیاز به اخذ مصوبه این کمیسیون دارد.

تقی‌زاده گفت: با توجه به این وضعیت، هم اکنون بیشترین درخواست بلندمرتبه‌سازی در مناطقی مانند مناطق 1 تا 7 است و اخیراً یک درخواست در منطقه 19 نیز برای بلندمرتبه‌سازی به این کمیسیون ارائه شده است.

وی تصریح کرد: به لحاظ توازن کالبدی و فضای شهری خواهان بلندمرتبه‌سازی در مناطق جنوبی نیز هستیم تا علاوه بر تغییر کالبدی، توازن در کالبد فضای شهری نیز که از اهداف طرح جامع و تفصیلی است، ایجاد شود.

کد خبر 229956
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز