گروه شهری: معاون مالی و اداری شهرداری تهران با اشاره به عملکرد موفق شهرداری در تأمین مالی پروژه‌های عمرانی، گفت: با حداکثر ۲۰۰۰میلیارد تومان می‌توان کل بدهی پیمانکاران عمرانی در سال ۱۳۹۱و همینطور باقیمانده صورت‌های مالی مربوط به سال ۹۰را تسویه کرد.

حسین محمد پورزرندی با اشاره به عملکرد موفق شهرداری تهران در تأمین مالی پروژه‌های عمرانی، اظهار کرد: میزان بدهی شهرداری به پیمانکاران از ابتدای تاسیس شهرداری تا پایان سال 1390رقمی بالغ بر 1500میلیارد تومان بود که تا ابتدای سال‌جاری به‌طور کامل پرداخت شد. وی با بیان اینکه بدهکاری فعلی شهرداری تهران به پیمانکاران فعالیت‌های عمرانی مربوط به سال 1391و نیز بعد از آن است، افزود: هنوز صورت‌های مالی برخی از این پروژه‌ها به‌طور کامل ارائه نشده و بعضا ممکن است برخی صورت‌های مالی مربوط به سال 1390باقی مانده باشد که در قالب مطالبات پیمانکاران باید پرداخت شود.

معاون مالی و اداری شهرداری تهران با رد بدهی‌های چند هزار میلیاردی شهرداری به پیمانکاران پروژه‌های عمرانی گفت: شهر تهران در سال‌های اخیر به یک کارگاه بزرگ عمرانی تبدیل شده اما با وجود این شهرداری در تأمین مالی پروژه‌ها با مشکل مواجه نشده است و پروژه‌های عمرانی یکی پس از دیگری به بهره‌برداری رسیدند. پورزرندی به منافع استفاده از فاینانس در تأمین مالی هزینه برخی پروژه‌های عمرانی نظیر بزرگراه امام علی و پروژه صدر ـ نیایش اشاره کرد و یادآور شد: فاینانس بزرگراه امام علی در چند مرحله پرداخت شد و به‌تازگی مرحله سوم آن در حال دریافت است که نقدینگی لازم برای اجرای این پروژه را تأمین کرد.

کد خبر 231914
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز