همشهری آنلاین: شهرهای مشهد مقدس، اصفهان، شیراز و تبریز در جلسه هیات مدیره و شورای اداری سازمان پایتخت‌ها و شهرهای اسلامی، با رایزنی هیات تهران به عضویت رسمی این سازمان در آمدند.

oicc

به گزارش تهران سما، دکتر محمد باقر قالیباف پیش از این با ارسال نامه‌ای خطاب به دبیرکل سازمان پایتخت‌ها و شهرهای اسلامی عضویت شهرهای مشهد مقدس، اصفهان، شیراز و تبریز را توصیه کرده بود.

هیات شهرداری تهران در حاشیه جلسه هیات مدیره و شورای اداری سازمان پایتخت‌ها و شهرهای اسلامی رایزنی‌های گسترده‌ای برای کسب آرای مورد نیاز برای پیوستن این شهرها به عضویت رسمی این سازمان انجام داد.

برخی از این شهرها تا کنون به شکل غیر رسمی در سازمان مذکور عضویت داشتند و عضویت اصفهان در دوره گذشته حد نصاب آرا برای عضویت را کسب نکرده بود.

همچنین در نشست هیات مدیره اختصاص جایزه‌ای به شهر مقدس مشهد با حمایت تهران به تصویب رسید.

سازمان پایتخت‌ها و شهرهای اسلامی (OICC) سازمانی بین‌المللی است که در سال 1980 تاسیس شده و 141شهر از 54 کشور عضو کنفرانس اسلامی در آن عضویت دارند و شهرداری تهران عضو هیات مدیره این اجلاس است.

بر طبق این گزارش، در انتخابات هیئت مدیره سیزدهمین دوره مجمع عمومی سازمان پایتخت‌ها و شهرهای اسلامی، تهران با اکثریت مطلق آراء برای یک دوره دو ساله دیگر به عنوان عضو شورای اداری و هیات مدیره درآمد شورای اداری انتخاب شد.

شورای اداری عالی‌ترین مرجع سازمان پایتخت‌ها و شهرهای اسلامی به شمار می‌رود و اصلی‌ترین تصمیمات این سازمان در این شورا اتخاذ می‌شود.

کد خبر 229468
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز