سه‌شنبه ۲ مهر ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران از راه‌اندازی پورتال محلات شهر تهران در ۳۷۴ محله خبر داد و گفت: با همکاری بخش خصوصی باشگاه‌های چاقی در ۳۲ منطقه تهران راه‌اندازی شده است.

 

به گزارش همشهری آنلاین، هفتمین جلسه علنی از چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران صبح امروز با حضور اعضای شورای شهر در تالار اجلاس شورا برگزار شد.

در ابتدای جلسه معصومه آباد با انتقاد از هیئت رئیسه به دلیل عدم دعوت از رئیس آموزش و پرورش شهر تهران اظهار داشت: موقعیت مناسبی بود که در ابتدای سال جدید تحصیلی رئیس سازمان آموزش و پرورش شهر تهران در جلسه حاضر شود ولی متأسفانه مشخص نیست که چرا هیئت رئیسه دعوت از رئیس آموزش و پرورش شهر تهران را در دستور کار خود قرار نداده و یا آن را حذف کرده است.

احمد مسجد جامعی رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز خطاب به معصومه آباد و در پاسخ به سؤال مطرح شده از سوی وی گفت: به دلیل اینکه دعوت از رئیس آموزش و پرورش شهر تهران دیر اطلاع داده شد به همین علت قرار شد دعوت از او در هفته آینده در دستور کار شورا قرار گیرد.

وی گفت: امیدوارم اعضای کمیسیون‌های شورای شهر تهران که در این دوره به شش کمیسیون افزایش یافته است طی هفته‌های آینده مشخص شده و فعالیت خود را رسماً آغاز کنند.

رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد: متأسفانه سرویس بهداشت مدارس متناسب با دانش آموزان نیست به همین دلیل دانش‌آموزان دچار بیماری‌های متعدد می‌شوند که امیدواریم که به این مسائل توجه ویژه‌ای شود.

طرح سنجش سلامت در 374 محله

 در ادامه جلسه محمدهادی ایازی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران پشت تریبون قرار گرفت و گزارشی را در خصوص فعالیت‌های انجام شده در حوزه اجتماعی، فرهنگی و سلامت شهرداری تهران مطرح نمود.

وی تصریح کرد: هم اکنون در 374 محله تهران طرح سنجش عدالت در شهر تهران اجرا شده است.

ایازی در خصوص راه‌اندازی اداره کل سلامت در معاونت اجتماعی شهرداری تهران گفت: با توجه به اهمیت داشتن موضوع سلامت، این اداره کل در سال 85 در معاونت اجتماعی تشکیل و برنامه‌های خوبی را انجام داده است.

ایازی اضافه کرد: رویکرد ما در حوزه سلامت رعایت عدالت در ارائه خدمات سلامت شهری است و در این راستا برنامه‌های خوبی صورت گرفته است که از آن جمله می‌توان به جلب حمایت و مشارکت نخبگان، استفاده از تجارب ملی و بین المللی اشاره کرد ضمن اینکه تمامی برنامه‌های حوزه سلامت شهرداری بر اساس اسناد برنامه 5 ساله شهرداری تهران در حوزه سلامت بوده است.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران اظهار داشت: هم اکنون در 22 منطقه شهر تهران خانه‌های سلامت دایر شده است و شهروندان خدمات خوبی را از این اماکن دریافت می‌کنند ضمن اینکه در هر خانه سلامت 10 کانون در نظر گرفته شده است.

وی گفت: حضور رابطین سلامت در محلات یکی دیگر از برنامه‌های انجام شده از سوی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با همکاری وزارت بهداشت بوده است.

ایازی گفت: در حوزه ساختارهای فیزیکی نیز تحولات خوبی در حوزه سلامت انجام شده است که از آن جمله می‌توان به راه‌اندازی پردیس سلامت، مراکز فراموز، باشگاه‌های چاقی، سراهای محله و خانه‌های سلامت اشاره کرد.

وی در خصوص فعالیت هر یک از اماکن سلامت در محلات گفت: پردیس سلامت بحث‌های تخصصی سلامت را پیگیری می‌کند، مراکز فراموز به منظور افزایش سطح نگرش و آگاهی کودکان و نوجوانان به جهت پیشگیری از آسیب‌های ناشی از رفتارهای پرخطر تشکیل شده است ضمن اینکه باشگاه‌های چاقی نیز با مشارکت بخش خصوصی ایجاد شده است که در سطح 22 منطقه باشگاه‌های چاقی فعالیت می‌کنند.

وی گفت: فعالیت سرای محلات در حوزه سلامت به کارگیری توانمندی و ایجاد رشد مشورتی است ضمن اینکه خانه سلامت محلات نیز به عنوان ستاد هماهنگ‌ کننده و اجرایی پروژه‌ محله سالم محسوب می‌شوند.

راه اندازی پورتال محلات شهر تهران

ایازی خاطرنشان کرد: راه‌اندازی پورتال محلات شهر تهران یکی دیگر از اقدامات انجام شده از سوی شهرداری بوده است که هم اکنون در 374 محله تهران پورتال محله راه‌اندازی شده است و جلسات هیئت امنای محلات در این پورتال‌‌ها ثبت می‌شود.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران ادامه داد: هم اکنون کارگروه سلامت و محیط زیست در تمامی محلات شهر تهران تشکیل شده است به طوری که در 374 محله تهران کانون‌های سلامتی دایر شده‌اند که بالغ بر 220 هزار نفر عضو این کانون‌ها هستند.

وی در خصوص اسامی کانون‌های ایجاد شده در سطح محلات تهران گفت: کانون معلولان، کانون جوانان، کانون پیشگیری از دیابت، کانون پزشکان، کانون خادمین سلامت مساجد، کانون پیشگیری از چاقی، کانون پیشگیری از استعمال دخانیات، کانون سالمندان، کانون مادر و کودک و کانون داوطلبین اهدای خون محلات از کانون‌هایی هستند که در سطح محلات تهران فعالیت دارند و تمامی این کانون‌ها دارای سایت بوده و اعضای آن کاملاً مشخص هستند.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از اقدامات انجام شده از سوی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، ایجاد شبکه مشاوره در حوزه قبل، حین و بعد از ازدواج است که در این راستا نیز برنامه‌های خوبی برای خانواده‌های پایدار و آموزش به خانواده‌ها پیش‌بینی شده است.

ایازی در ادامه در خصوص برخی از پروژه‌های مصوب شورای شهر تهران گفت: پروژه شهر دوستدار سالمند، شهر دوستدار کودک، طرح اجرای مدرسه سالم و ایمن، تهران بدون دخانیات و همچنین سنجش عدالت در شهر تهران از دیگر طرح‌های انجام شده از سوی شهرداری تهران در سالهای اخیر بوده است.

کد خبر 232329
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز