گروه شهری: پنجمین جشنواره گل‌های پاییزی در بوستان گفتگو افتتاح شد.

بوستان

پنجمین نمایشگاه گل و گیاه و جشنواره گل‌های پاییزی که کار خود را آغاز کرده تا 26مهر از ساعت 10صبح تا 21در محل دائمی نمایشگاه‌های تخصصی شهرداری تهران در بوستان گفتگو پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود.در مراسم افتتاحیه این جشنواره مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران گفت: سرانه مصرف گل در ایران 7تا 10شاخه و در اروپا به‌طور میانگین 100شاخه است در این میان سهم ما از تأمین نیازهای بازار گل در جهان 3دهم درصد است. علی محمد مختاری با درنظر گرفتن خاک پهناور ایران و تنوع اقلیمی مناسب، خواستار آن شد تا سهم ایران از تأمین نیازهای بازار گل جهان افزایش یابد به‌نحوی که بتواند بخش قابل توجهی از گل و گیاه منطقه را تأمین کند.

از نظر مختاری صنعت گل و گیاه می‌تواند با برنامه‌ریزی و هماهنگی با بخش خصوصی و دولت ارزآوری قابل توجهی برای کشور داشته باشد. وی با انتقاد از اینکه ما نتوانسته‌ایم سهم چشمگیری در مقیاس جهانی در حوزه گل و گیاه داشته باشیم، تصریح کرد: شهرداری تهران همواره کوشش کرده تا چراغ نمایشگاه گل و گیاه را بدون هیچ چشمداشتی روشن نگه دارد اما تلاش شهرداری بدون همکاری سازمان‌ها و تولید‌کنندگان نمی‌تواند به رونق همه‌جانبه این صنعت بینجامد. بنا براین گزارش، ایران رتبه 17درتهیه گل و گیاه را دارد و در زمینه بسته‌بندی و حمل ونقل باید مورد حمایت قرار گیرد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز با اشاره به اینکه در هر هکتار کاشت گل در گلخانه 70تا 100شغل ایجاد می‌شود، گفت: این موضوع می‌تواند درآمد‌زایی مناسبی نیز به همراه داشته باشد. مختاری به استقبال مردم از نمایشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: در یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گل وگیاه که در اردیبهشت‌ماه برگزار شد، بیش از 3میلیون نفر به‌مدت 5روز از نمایشگاه بازدید کردند به‌طوری که می‌توان گفت، بعد از نمایشگاه کتاب، نمایشگاه گل و گیاه از نظر تعداد بازدید‌کننده مقام دوم را داراست.

وی ادامه داد: در نمایشگاه امسال حدود 200تولید‌کننده گل و گیاه و مؤسسات دست‌اندرکار حضور دارند و البته تعداد متقاضایان بیشتر بود اما به‌دلیل کمبود فضا نتوانستیم تمامی این افراد را در نمایشگاه پوشش دهیم.بنابراین گزارش شهردار تهران امسال برای به برپایی نمایشگاه‌های محلی گل و گیاه دربرخی بوستان‌های شهر نیز دستورات لازم را صادر کرده است.

کد خبر 235077
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز