مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۳
۰ نفر

گروه شهری: بوستان انرژی و خانه محیط‌زیست در بوستان الغدیر واقع در شرق پایتخت با حضور مدیران ارشد شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر به بهره‌برداری می‌رسد.

محمد هادی حیدرزاده، رئیس ستاد محیط‌زیست و توسعه پایدار در این‌باره گفت: با عنایت به اینکه آزاد‌سازی‌ قیمت حامل‌های انرژی هزینه انرژی را در بحث نگه داشت شهر بالا برده است، لذا توسعه استفاده از انرژی‌های نو مانند انرژی خوشیدی و بادی در دستور کار شهرداری تهران قرار دارد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه یکی از اهداف احداث بوستان انرژی آموزش و فرهنگسازی‌ است گفت: این پروژه با همکاری ستاد محیط‌زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران و منطقه4 اجرا شده و امیدوار هستیم که تا پایان سال93 در هر منطقه حداقل یک پارک انرژی احداث شود و بتوانیم در بسیاری از المان‌های شهری با کاربرد انرژی‌های نو مصرف انرژی را کنترل کرده و آن را کاهش دهیم.
رئیس ستاد محیط‌زیست و توسعه پایدار با اذعان اینکه تاکنون 212 آبگرمکن خورشیدی در سطح شهر تهران راه‌اندازی شده که با نصب 9عدد دیگر در بوستان الغدیر این تعداد به 221دستگاه افزایش می‌یابد گفت: براساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران سالانه 10درصد از روشنایی پارک‌ها باید سولار باشد که خوشبختانه در این زمینه براساس برنامه پیش رفته‌ایم و سازمان پارک‌ها استفاده از انرژی سولار را در پارک‌های جدید سطح شهر برنامه‌ریزی کرده است.

وی در ادامه به افتتاح خانه محیط‌زیست در شرق تهران اشاره کرد و گفت: تا پایان شهریور‌ماه علاوه بر پهنه شرق، پهنه‌های غرب و جنوب را هم افتتاح خواهیم کردو خانه‌های محیط‌زیست در شهر تهران به 5 عدد افزایش پیدا می‌کند که شمال آن در منطقه3، مرکز منطقه6، جنوب منطقه16، غرب منطقه2 و شرق درمنطقه4 قرار دارد.

کد خبر 230458

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز