گروه شهری: برنامه‌های مدیریت شهری در دهه ولایت تشریح شد. این برنامه‌ها با عنوان «خورشید ولایت» در فاصله اعیاد قربان تا غدیرخم در تمامی بوستان‌ها و مراکز فرهنگی شهر با برنامه‌های متنوع میزبان شهروندان خواهد بود.

شهر مراسم

عبادالله رمضانی، مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران در مورد ویژه‌برنامه‌های دهه ولایت، اظهار کرد: همزمان با فرارسیدن ایام نورانی دهه ولایت شهرداری تهران با بهره‌مندی از تمام ظرفیت‌های فرهنگی اجتماعی نسبت به‌ویژه‌برنامه‌های این دهه تحت‌عنوان « خورشید ولایت» اقدام کرده است. وی ادامه داد: دهه ولایت از 23مهر‌ماه روز عرفه که به نام روز نیایش نامگذاری شده آغاز می‌شود و از عید قربان تا عید غدیر خم در تهران با نشاط معنوی و اجتماعی عمومی همراه خواهد شد.

مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران ویژه برنامه‌های دهه ولایت را برگزاری جشن‌های مردمی، فضاسازی شهری، نمایشگاه‌های هنری تجسمی، مسابقات فرهنگی ورزشی، تجلیل از سادات، انتشار محصولات فرهنگی و برگزاری ویژه‌برنامه‌ها در بیش از هزار و 200مسجد شهر عنوان کرد. رمضانی افزود: همچنین در دهه ولایت در 220بوستان شهری ویژه‌برنامه‌های متنوع فرهنگی اجتماعی برگزار می‌شود. وی در ادامه اضافه کرد: علاوه بر این برنامه‌های متنوع فرهنگی در برج میلاد، باغ موزه قصر، باغ موزه دفاع‌مقدس و فرهنگسراهای پایتخت برگزار می‌شود. مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: به‌طور کلی در دهه ولایت، مجموعه مراکز فرهنگی پایتخت میزبان شهروندان هستند.

یکی از رویکردهای اصلی شهرداری تهران در سال‌های اخیر افزایش روحیه نشاط و شادمانی درمیان شهروندان است، از همین رو در مناسبت‌ها و اعیاد ملی مذهبی انواع جشن‌ها در سطح مناطق و محلات شهر تهران برپا می‌شود. از همین رو به مناسبت عید قربان و عید غدیرخم جشن‌های بزرگ با حضور عموم شهروندان برگزار می‌شود.

این برنامه‌های شاد و مفرح با حضور چهره‌های برجسته فرهنگی، هنری و ورزشی، سرود و تواشیح و مسابقه و سرگرمی و غیره دربوستان‌های شهر برگزار می‌شود. همچنین شهرداری تهران به مناسبت عید قربان، با همکاری سازمان تاکسیرانی سرویس‌هایی برای عبور و مرور نمازگزاران تدارک خواهد دید و با اهدای شاخه گل و شیرینی از نمازگزاران استقبال می‌کند. عرضه بهداشتی دام ویژه عید قربان در ایستگاه‌های ویژه نیز از دیگر اقدامات مدیریت شهری برای اعیاد پیش روست.

شهرداری تهران سال گذشته در ویژه برنامه‌های عید قربان تا عید غدیر با عنوان «دهه ولایت» به پاکیزگی و بازپیرایی معابر شهر، انجام عملیات زراعی و گلکاری وسیع در بوستان‌ها‌، نصب بنرهای تبریک و شادباش در بوستان‌ها، پخش دعای عرفه، مولودی‌خوانی و تواشیح از سیستم‌های صوتی وتصویری بوستان‌ها و بازپیرایی فضای مساجد و نمازخانه‌های واقع در بوستان‌های شهر تهران پرداخت. همچنین در ویژه‌برنامه برج میلاد همزمان با عیدهای قربان و غدیرخم برنامه‌هایی برای شهروندان تهرانی تدارک دیده شد.

برج میلاد تهران به همین مناسبت بیش از 10برنامه فرهنگی، اجتماعی، سرگرمی را در فاصله بین این دو عید برگزار کرد. برگزاری مسابقات روبیک، برگزاری دعای عرفه در گنبد آسمان، برپایی برنامه شب‌های رصد‌ماه از سوی باشگاه نجوم برج میلاد تهران، برگزاری کارگاه نقاشی قهوه‌خانه‌ای و افتتاح موزه سکه‌های تاریخی ازجمله برنامه‌های عید تا عید سال گذشته بود.

کد خبر 234611
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز