بوستان ساحلی دارآباد به مساحت 36هزارو500 مترمربع در ضلع غربی و شرقی مسیل دارآباد به‌منظور حفظ منابع طبیعی و جلوگیری از هرگونه ساخت وساز غیرمجاز در حاشیه مسیل‌های شمال تهران به بهره‌برداری رسید.

مجید نوربخش معاون امور شهری و فضای سبز شهرداری منطقه یک با اعلام این خبر اظهار داشت: این بوستان هسته مرکزی رود دره دارآباد است که براساس برنامه‌ریزی‌های شهرداری تهران درخصوص ایجاد فضاهای تفریحی، ورزشی و فضای سبز در مجاورت رود دره‌ها، به منظور بهره مندی شهروندان از طبیعت، به اجرارسیده و در آینده بخشی از مسیر رود دره دارآباد، جهت دسترسی و استفاده از کاربری‌های موجود در بوستان خواهد بود.

بخشی از این بوستان در بخش غربی مسیل دارآباد به مساحت 13هزار مترمربع و در بخش شرقی نیز به مساحت 23هزارو500 مترمربع احداث شده که مجموعه ورزشی و کتابخانه در این بخش واقع شده‌اند. به گفته این مقام مسئول علاوه بر توسعه‌های فوق بخش دیگری نیز در سال گذشته در قسمت سیمین قلعه به نام بوستان سیمین قلعه به مساحت 16هزار مترمربع احداث شده است. از نکات قابل توجه دراحداث این بوستان، استفاده از معماری سنتی ایرانی در سنگفرش کف بوستان، آبنماها، آلاچیق‌ها و سکوی محل اجتماعات و همچنین وجود درختان کهنسال آن است.

کد خبر 223948
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز