گروه شهری: فاز دوم بوستان نهج‌البلاغه که در محدوده روددره فرحزاد ساخته شده، عصر روز گذشته با حضور تعدادی از نمایندگان مجلس، مدیران شهری و اهالی محله‌های اطراف این بوستان به بهره‌برداری رسید.

بوستان نهج البلاغه

به گزارش همشهری، سید محمد هادی ایازی، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در مراسم بهره‌برداری از این بوستان گفت: یکی از رویه‌های ارزشمند مدیریت شهری در سال‌های اخیر این بوده که روددره‌های بسیاری را به فضای سبز تبدیل کرده و آنها را به‌عنوان فضای گردشگری و تفرجگاهی به شهروندان تحویل داده است. رود‌دره فرحزاد نیز مدت‌ها آسیب‌های اجتماعی بسیاری را به‌خود می‌دید و به‌عنوان فضای بی‌دفاع شهری مأمن بسیاری از بزه‌ها و مشکلات بود اما امروز شاهد این هستیم که این بوستان‌ به محل تجمع مردم و گردشگری خانواده‌ها تبدیل شده است.

وی در ادامه تأکید کرد: در 7سال اخیر بالغ بر 16هزار هکتار فضای سبز و گردشگری تحویل شهروندان شده است که آمار چشمگیر هر 3روز یک بوستان در آن رقم خورده است. معاون شهردار تهران افزود: شهروندان تهرانی امروز شاهد افزایش سرانه‌های فرهنگی و تفرجگاهی در نزدیک محل زندگی خود هستند.

نکته دیگر اینکه مدیریت شهری شهروندان را در کانون توجه قرار داده و در 374محله نهاد شورایاری‌ها را تقویت کرده است. معاون شهردار تهران همچنین ابراز امیدواری کرد که مسیر توسعه و عمرانی در تهران استمرار پیدا کند و مدیریت شهری آینده نیز توسعه کالبدی در گوشه و کنار شهر را ادامه دهد. عابد ملکی شهردار منطقه 2نیز با اشاره به اقدامات انجام شده برای ساخت بوستان نهج‌البلاغه اظهار داشت:

روددره فرحزاد که به‌دلیل تغییر ساختارهای شهر طی دهه‌های گذشته، تبدیل به فضایی برای انباشت آلودگی‌ها شده بود، بخشی از آن با افتتاح بوستان نهج‌البلاغه تبدیل به فضایی تفرجی شد و ادامه آن نیز در قالب فاز دوم بوستان نهج‌البلاغه به بهره‌برداری رسید. وی همچنین تأکید کرد: تمام مراحل ساماندهی فاز دوم بوستان نهج‌البلاغه با بهره‌گیری از المان‌های نوین شهری و تفریحی انجام شده و فضایی منحصربه فرد برای تفرج شهروندان تهرانی ایجاد شده است.

شهردار منطقه 2 یادآور شد: فاز 2بوستان نهج‌البلاغه حدفاصل بزرگراه‌های شهید حکیم و شهید همت قرار داشته و 56هکتار وسعت دارد که با بهره‌برداری از این بوستان حدود 33هکتار به فضای سبز پایتخت افزوده شد. طول فاز دوم بوستان نهج‌البلاغه هزار و 150متر و متوسط عرض آن 350متر با حداکثر عمق 68متر است. از اقدامات عمرانی انجام شده برای اجرای این پروژه 850هزار مترمکعب عملیات خاکی است.

از امکانات رفاهی و تفریحی درنظر گرفته شده در این بوستان می‌توان به پیست 8کیلومتری دوچرخه‌سواری، 14هزار متر مسیر پیاده‌روی و 4خانه دوچرخه اشاره کرد. همچنین 145آلاچیق در اندازه‌های مختلف در گوشه و کنار این بوستان ساخته شده تا شهروندان از آنها استفاده کنند. 

کد خبر 213875
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز