مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۷
۰ نفر

گروه شهری: درخت صلح و دوستی امروز برای نخستین‌بار در بوستان نوروز غرس شد.

به گزارش همشهری، مدیرعامل شرکت نوسازی اراضی عباس‌آباد در مراسمی که به مناسبت ثبت جهانی نوروز در بوستان نوروز و با حضور مسئول سازمان ملل در تهران، مشاور محیط‌زیست شهرداری تهران و مدیران شهری مناطق برگزار شد، با اشاره به اهمیت بزرگداشت نوروز اظهار کرد: اراضی عباس‌آباد تنفس‌گاه طبیعی قلب پایتخت است که در 7سال گذشته 100هکتار فضای سبز در آن ایجاد شده است.

حجت‌الله ملاصالحی با اشاره به ویژگی‌های بوستان نوروز در اراضی عباس‌آباد افزود: بوستان نوروز به‌عنوان یکی از پروژه‌های مهم در این اراضی است که کارکرد فرهنگی فراملی دارد و غرس درخت امروز و برای نخستین‌بار در این بوستان صورت گرفت که می‌تواند مقدمه این رویکرد باشد.وی خاطرنشان کرد: نوروز یک ارزش فرهنگی مشترک میان کشورهای مختلف است و از این‌رو در آینده برنامه‌های فرهنگی متعددی در بوستان نوروز برگزار خواهد شد.

همچنین در این مراسم، محمد هادی حیدرزاده با بیان اینکه در شهر تهران با بحران‌های جدی محیط‌زیست مواجه هستیم افزود: ملموس‌ترین بحرانی که با آن مواجهیم آلودگی هواست که توسعه درختکاری نقش بسیار مهمی در جلوگیری از آن دارد.
وی یکی دیگر از موضوعات مهم در شهر تهران را مسئله تفرج دانست و گفت: به‌دلیل نوع زندگی در کلانشهرها انسان از طبیعت فاصله گرفته و به همین دلیل ساخت بوستان‌ها یکی از اولویت‌های شهرداری تهران است.حیدرزاده با بیان اینکه عقبه تاریخی و مذهبی ما بر حفاظت از محیط‌زیست تأکید دارد، افزود: روز ملی نوروز یادآوری این است که باید فرهنگ گذشتگان را پاس بداریم و از آنها پیروی کنیم.

رئیس ستاد محیط‌زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران گفت: 21مارس، یک فروردین از سوی مجمع عمومی به‌عنوان روز ملی نوروز تصویب شد که به‌دلیل تعطیلی‌ها مراسم بزرگداشت آن در اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود و امیدواریم در سال‌های آینده سفرای کشورهایی که در آنها نوروز برگزار می‌شود، در این مراسم شرکت کنند.

وی ادامه داد: امسال سومین سالی است که با همکاری دفتر سازمان ملل این بزرگداشت در شهر تهران برگزار می‌شود.
حیدرزاده با تأکید بر اینکه توسعه فضای سبز شهر تهران یکی از اولویت‌های اصلی است، افزود: این امر در چند سال اخیر در بهبود محیط‌زیست شهر تهران تأثیر بسزایی داشته است.

وی با بیان اینکه در چند سال اخیر برای توسعه فضای سبز شهر تهران چندین میلیون درخت کاشته شده است، افزود: متأسفانه امروز بسیاری از موضوعات فرهنگی ما توسط دیگر کشورها به‌دلیل بی‌تدبیری مسئولان کشورمان به نام دیگران ثبت می‌شود.

کد خبر 214062
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز