گروه شهری: در پی افتتاح فاز نخست باغ موزه مینیاتور که با اجرای ماکت 12اثر تاریخی هفته گذشته به بهره‌برداری رسید، فاز دوم آن در آینده ماکت مینیاتوری 5اثر دیگر را در خود جای خواهد داد.

علی محمد مختاری مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبزشهر تهران در این‌باره گفت: در توسعه باغ موزه مینیاتور ماکت‌های مینیاتوری گنبد‌قابوس، مسجد جامع اصفهان، کاخ گلستان، روستای دستکند میمند کرمان و باغ‌های 9گانه ایرانی اجرا خواهد شد. وی با بیان اینکه 3باغ موزه مینیاتور دیگر در تهران احداث خواهد شد، افزود: هم‌اکنون مکان‌یابی این باغ موزه‌ها در حال انجام است و تا پایان سال‌جاری طراحی یک مورد از آنها انجام می‌شود. وی اظهار کرد:

در 3 باغ دیگر مینیاتوری تهران، ماکت آثار تاریخی که اخیرا ثبت جهانی شده و همچنین آثار ارزشمندی که هنوز در فهرست آثار جهانی قرار نگرفته‌اند، به نمایش درخواهد آمد. به‌گفته مختاری در کنار باغ‌موزه مینیاتوری که هفته گذشته در خیابان جانبازان منطقه 8بهره‌برداری شد، پارکینگ طبقاتی نیز احداث خواهد شد. در فاز نخست باغ موزه مینیاتور، مجموعه‌ای از جذابیت‌های تاریخی و گردشگری ایران در قالب ماکت‌های مینیاتوری در محیطی از ترکیب گردش آب و فضای سبز به نمایش در آمد.

12اثر نصب شده در باغ موزه مینیاتور که توسط هنرمندان ایرانی ساخته شده، شامل تخت‌جمشید، چغازنبیل، میدان نقش جهان، پاسارگاد، تخت‌سلیمان، گنبد سلطانیه، ارگ‌بم، کتیبه‌بیستون و بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی است. علاوه بر آن، این مجموعه قسمت‌های مختلفی شامل گالری و کتابخانه نیز دارد که با کتب و عکس‌های مرتبط با آثار باستانی و تاریخی مجموعه‌ای کامل را پیش روی مخاطبان قرار می دهد.

کد خبر 218801
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز