از کلنگ ساخت حسینیه‌ای در بوستان پرواز تا تعیین تکلیف پل معلق آسمان و همراهی با همراه سرای منطقه ۲ در هشتمین چهارشنبه فرهنگی عضو شورای‌شهر تهران بررسی و بر رونق فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در این محدوده از شهر تأکید شد.

بازدید

همشهری‌آنلاین - مریم باقرپور: مدیران شهری تکه دوم پایتخت این هفته میزبان «علیرضا نادعلی» عضو شورای اسلامی شهر تهران بودند تا پس از بازدید از پروژه‌ها و مجموعه‌های در حال ساخت و طرح‌های اجتماعی و فرهنگی پیش‌بینی شده برای آینده این منطقه، قول مساعدت برای اجرای برخی خواسته مردم را از نماینده شورا بگیرند.

در این برنامه که با عنوان چهارشنبه‌های فرهنگی معرفی شده است و هشتمین دوره از آن در شهر تهران بود، مسئولان از مکان‌هایی مانند همراه‌سراها، بوستان نهج‌البلاغه، پل معلق آسمان، کانون فرهنگی قدس، روددره فرحزاد و عملیات ساخت سوله سرای محله پونک منطقه۲ بازدید کرده و کلنگ ساخت حسینیه‌ای در بوستان پرواز را به زمین زدند.

در این میان عضو شورای اسلامی شهر تهران قول‌هایی برای همکاری داد و گفت: «باید به امکانات فرهنگی، ورزشی و اجتماعی محله‌ها توجه ویژه‌ای شود. گرچه بوستان نهج‌البلاغه امکانات گسترده‌ای دارد اما ساکنان محله پونک نباید از داشتن محلی برای ورزش محروم باشند. به همین دلیل تلاش می‌شود تا اعتبار لازم برای سوله نیمه آماده آن تأمین شود تا حداقل بانوان بتوانند از این مجموعه بهره‌مند شوند.»

تلاش برای کاهش آسیب‌های اجتماعی

پس از بازدید از مکان‌های مختلف، شهردار منطقه۲ و معاونانش و عضو شورای اسلامی شهر تهران در سالن اجتماعات منطقه گردهم آمدند تا گزارشی از فعالیت‌های اجرایی اداره‌های مختلف و چالش‌هایش ارائه شود که در این زمینه می‌توان به حضور کودکان‌کار در چهارراه‌های شاخص، کمبود امکانات ورزشی با وجود جمعیت بالا و... یاد کرد.

در این زمینه عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز گفت: «فعالیت فرهنگی در تکه دوم پایتخت با توجه به وسعت و موقعیت اجتماعی و جغرافیایی چندان آسان نیست. اما کارهای قابل توجهی در آن صورت گرفته است.»

او در ادامه اولویت چهارشنبه‌های فرهنگی را اجرای فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دانست و افزود: «توجه به موضوع‌های اجتماعی باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود. چون وجود آسیب‌هایی مانند حضور معتادان متجاهر در هر نقطه، کودکان‌کار و خیابان و کارتن‌خواب‌ها چهره شهر را به شدت درگیر می‌کند و گاه وجود چنین آسیب‌هایی به‌ویژه در شمال شهر تهران حساسیت‌های بیشتری را ایجاد خواهد کرد.»

نادعلی درباره فراموش شدن موضوع‌های فرهنگی در طرح‌های اجرایی گفت: «اگر تضاد و برخوردی در شهر دیده می‌شود در نتیجه بی‌توجهی ما مدیران به موضوع‌های فرهنگی است. در صورتی که با اجرای طرح‌های مختلف می‌توان این تضادها را به حداقل رساند.»

کد خبر 717123

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha