بخشی از بوستان نهج‌البلاغه توسط اراذل و اوباش به آتش کشیده شد.

نهج البلاغه

همشهری آنلاین- مریم باقرپور: ماجرای آتش‌سوزی در بوستان نهج‌البلاغه از آنجا مشخص شد که تعدادی از شهروندان محله پونک اواخر شب ۲۰ فروردین ماه هنگام عبور از حاشیه بوستان شاهد آتش‌سوزی درختان و حضور چند نفر داخل بوستان بودند. آنها از این آتش‌سوزی فیلم گرفته و برای رسانه محله پونک آنلاین ارسال کردند. «مهدی ثنائی» مسئول رسانه محلی پونک آنلاین می‌گوید: «بر اساس فیلم رسیده، آتش در محدوده فاز ۲ بوستان نهج‌البلاغه رخ داده بود و گویا توسط افراد سودجو بوده که باعث تخریب امول عمومی شده‌اند.»

او با اشاره به اینکه بارها شاهد بروز چنین حوادثی در بوستان نهج‌البلاغه بوده است می‌گوید: «این بوستان در گذر زمان به بوستانی فرامنطقه‌ای تبدیل شده و از مناطق مختلف شهر تهران به این مکان می‌آیند. در این میان و در نبود مستمر نیروهای انتظامی برخی افرادسودجو به خود اجازه می‌دهند که علاوه بر به آتش کشیدن درختان حتی کیف‌قاپی و... هم داشته باشند.»

برای پیگیری موضوع و دلیل این آتش‌سوزی و اینکه نگهبانان کجا بوده‌اند، سراغ «علیرضا جعفری» معاون خدمات شهری و فضای سبز شهردار منطقه ۲ رفتیم. او که خود روز بعد ماجرا بازدید از محل داشته می‌گوید: «آتش‌سوزی بیشتر در محدوده نیزار بوستان نهج‌البلاغه بوده و خوشبختانه به درختی آسیب نرسیده و دلیل شلعه‌های زیاد هم سوختن نی‌ها بوده است.»

او با اشاره به اینکه در آن بخش از بوستان به دلیل رانش کسی تردد نمی‌کند و حتی بسته شده است، می‌گوید: «عده‌ای حوالی ساعت ۱۰ شب از این فرصت استفاده کرده و با ریختن بنزین سعی داشتند محل را به دلایل نامعلوم به آتش بکشند.»

جعفری درباره حضور نگهبانان بوستان می‌گوید: «بوستان نهج‌البلاغه ۶ نگهبان دارد و بلافاصله با روشن شدن شعله‌ها افراد خودشان را به محل رسانده و آتش را خاموش کرده‌اند، به همین دلیل درختی آسیب ندیده اما اگر این کار صورت نمی‌گرفت چه بسا آتش به بوستان پردیسان انتقال می‌یافت و کنترل آن محدوده هم کار آسانی نبود.»

کد خبر 668905

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha