همشهری آنلاین: نتایج تازه‌ترین نظرسنجی موسسه گالوپ از آمریکایی ها نشان می ‌هد، ۶۰ درصد آنها از عملکرد ضعیف احزاب جمهوریخواه و دمکرات در تامین منافع مردم آمریکا ناراضی و معتقدند، کشور به یک حزب سوم نیاز دارد.

سقوط جایگاه دمکراتها و جمهوریخواهان

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی گالوپ، بر اساس این نظرسنجی، تنها 26 درصد پرسش شوندگان، عملکرد دو حزب جمهوریخواه و دمکرات را در تامین منافع مردم آمریکا مناسب و مطلوب می دانند.

یافته های این نظرسنجی نشان می دهد، برای اولین بار، اکثریت اعضا و طرفداران دو حزب، یعنی، 52 درصد جمهویخواهان و 49 درصد دمکرات ها نیز به ضرورت وجود یک حزب دیگر در کشور اعتقاد دارند.

نتیجه این نظرسنجی همچنین از افزایش حمایت دو برابری اعضا و طرفداران گروه های مستقل از وجود یک حزب دیگر در قیاس با سال های 2007 و 2010 است.

بر اساس این گزارش، تاکید 60 درصد آمریکایی بر ضرورت وجود یک حزب دیگر در کشور، بالاترین نرخ در طول نظرسنجی 10 سال گذشته گالوپ در رابطه با این مساله است. بالاترین نرخ های قبلی حمایت از ضرورت وجود یک حزب دیگر به نظرسنجی های سال 2007 و نیز 2010 برمی گردد که آمریکایی ها از عملکرد دولت ناراضی بودند و تی پارتی به عنوان یک نیروی سیاسی در حال سربرآوردن بود.

پایین ترین میزان حمایت مردم از مساله وجود یک حزب دیگر به سال 2003 برمی گردد که گالوپ برای اولین بار نظرسنجی خود را در رابطه با این مساله آغاز کرد. در آن سال، 40 درصد آمریکایی ها معتقد بودند که کشور به یک حزب دیگر نیاز دارد و 56 درصد نیز گفته بودند، احزاب دمکرات و جمهوریخواه عملکردی مناسب دارند.

طبق اعلام این موسسه نظرسنجی، با توجه به ناتوانی احزاب جمهوریخواه در انجام ابتدایی ترین وظایف شان، یعنی تصویب بودجه کشور، شاید افزایش شمار آمریکایی های حامی وجود حزب سوم در این کشور عحیب نباشد.

کد خبر 234706
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز