سه‌شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۲ - ۰۶:۴۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس جمهور آمریکا از مجلس نمایندگان این کشور خواست برای پایان دادن به تعطیلی دولت رای گیری کنند.

obama

 باراک اوباما،رئیس‌جمهور آمریکا درخصوص تقاضایش از رئیس‌ مجلس نمایندگان ،در حین بازدید از آژانس مدیریت فوریت‌های فدرال، گفت: هم ‌اکنون در مجلس نمایندگان رای کافی جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها برای پایان‌دادن فوری و بدون شرط به این تعطیلی وجود دارد. مجلس نمایندگان امروز باید رای گیری کند. اگر جمهوری‌خواهان و بوئنر، رئیس مجلس نمایندگان می گویند رای کافی وجود ندارد باید آنرا ثابت کنند. اجازه دهید لایحه (بودجه) به صحن مجلس برود سپس ببینیم چه اتفاقی خواهد افتاد. اعضای کنگره می‌توانند تصمیم بگیرند می‌خواهند دولت را تعطیل کنند یا خیر.

گمان قوی من این است که رای کافی در مجلس نمایندگان وجود دارد و علت این که بوئنر،رئیس مجلس نمایندگان نمی خواهد خواستار رای گیری شود این است که ظاهرا نمی خواهد در حال حاضر بدون رسیدن به امتیازهایی که ربطی به بودجه ندارد، پایان تعطیلی دولت را ببیند.

بنا به گزارش لس‌آنجلس تایمز، اوباما افزود: مردم آمریکا می‌خواهند دولت کار کند و دلیلی برای تعطیلی به خاطر مذاکراتی که بوئنر به‌دنبال آن است وجود ندارد. رای گیری کنید. همین الان رای گیری کنید و ببینید چه اتفاقی می افتد.
اوباما گفت: ما می‌توانیم گفتگو کنیم اما نباید به همه مردم به خاطر یک تفکر آسیب وارد کنیم. بودجه را تصویب کنید و به تعطیلی دولت پایان دهید. صورت‌حساب ما را پرداخت کنید و مانع از تعطیلی اقتصادی شوید. زمانی که این اتفاق بیفتد، من حاضرم با جمهوری‌خواهان درباره همه موضوع‌ها گفت‌و‌گو کنم.

کد خبر 234192
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز