همشهری آنلاین: بانک آمریکایی جی پی مورگان پس از نخستین شکست فصلی خود به میزان ۳۸۰ میلیون دلار زیان دید.

جی پی مورگان

فارس به نقل از النشره الکترونیه لبنان نوشت: بانک «جی پی مورگان» پس از نخستین شکست فصلی خود در زمان ریاست شورای اداری و مدیرعاملی (جیمی دیمون) این بانک خبر داد که این ضررها با انجام تحقیقات و گزارش‌های قانونی روی اسنادی به مبلغ 7.2 میلیارد دلار انجام شده است.

در ادامه این گزارش آمده است: رئیس اداری این بانک قادر بود، تا از خسارت‌های مالی بانک مورگان جلوگیری کند. این بانک با دوری جستن از سرمایه‌های وام مسکن توانست از خطر دور شود.

اما آن چیزی که این بانک از آن رنج می‌برد، پیش آمدن مشکلات قانونی است که با نقض آن و خرید اوراق در زمان بحران از بانک‌های انجام داده است.

جی پی مورگان از بزرگترین بانک‌های آمریکایی است که با خسارت 380 میلیون دلاری مواجه شده است. برای هر سهم در سه ماهه آخر سال 17 سنت متضرر شده است و نخستین خسارتش از زمان سه ماهه دوم سال 2004 را تجربه کرد.

این بانک آمریکایی سال گذشته با سود 5.71 میلیارد دلاری مواجه شد، یعنی برای هر سهم 1.40 دلار سود داد.

این سودها با صرف نظر از هزینه‌های قضایی و برخی موارد دیگر به 5.82 میلیارد دلار رسید، یعنی برای هر سهم 1.42 دلار برای این بانک سود در بر داشت.

به گزارش رسانه‌ها؛ جی.پی. مورگان اندکو بانک تجاری و موسسهٔ مالی ارائه‌کننده خدمات بانکداری سرمایه گذاری آمریکایی است، که در سال 1871 توسط جی‌پی مورگان تاسیس شد.

در سال 2000 در پی ادغام جی.پی. مورگان اند کو. و چیس بانک بزرگترین بانک ایالات متحده؛ جی‌پی مورگان چیس تشکیل شد.

شعبه مرکزی این بانک در شهر نیویورک قرار دارد.

کد خبر 234853
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز