همشهری آنلاین: یک نماینده سابق مجلس گفت: تمامی نهادهای آموزشی باید تلاش کنند که یک انسان‌ دانا، توانا و هوشیار را به جامعه بشریت تحویل بدهند. این وظیفه و رسالتی است که بر عهده نهادهای فرهنگی است و باید به آن جامه عمل بپوشانند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا اکرمی در گفت‌وگو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، عنوان کرد: برای اینکه ما بتوانیم یک سری جوان و نوجوان را باسواد کنیم ابتدا باید بدانیم در علم واژه عقل و عرفان را داریم که هر کدام با همدیگر متفاوت هستند و تعریفی مشخص دارند.

این عضو جامعه روحانیت مبارز تاکید کرد: در عین حال نباید فراموش کنیم که عقل، عرفان و علم همگی وجه مشترکی دارند و در یک خط حرکت می‌کنند و هدف آنها رسیدن انسان به کمال، رشد، آرامش و داشتن یک زندگی‌ هدف‌دار و ماندگار است.

وی اظهار کرد: برای این که این اهداف علمی محقق شود موسساتی همچون وزارت علوم، آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه را داریم. هر کدام از این ارگان‌ها درس‌های اختصاصی دارند، ولی در کنار همدیگر وجه مشترک دارند و آن وجه مشترک خودسازی انسان است.

اکرمی ادامه داد: تمامی وزارتخانه‌ها و موسسات آموزشی به دنبال این هستند که انسان را بسازند و انسان به آن هدف عالی خلقت دست پیدا کند و انسان تا خود را نشناسد نمی‌تواند به هدف عالی خلقت دست پیدا کند، اینگونه موسسات آموزشی می‌توانند در شناخت انسان نسبت به خود نقش مهمی داشته باشند.

این عضو جامعه روحانیت مبارز خاطرنشان کرد: اگر انسان به این باور برسد که خود را می‌شناسد می‌تواند خدای خود را شناخته و به کمال مطلق دست پیدا کند. در این راستا حوزه علمیه نقش تخصصی‌تر از وزارت آموزش عالی و آموزش و پرورش دارد.

کد خبر 234401
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز