گروه شهری: پنجمین نمایشگاه فصلی گل و گیاه با شرکت ۲۰۰تولید‌کننده داخلی در بوستان گفتگو افتتاح می‌شود.

گل و گیاه

این نمایشگاه به‌مدت 5 روز از 22 تا 26 مهرماه از ساعت 10 تا 21 آماده استقبال از شهروندان است.دیروز علی محمد مختاری مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران با اعلام این خبر گفت: همزمان در 5بوستان بزرگ شهری دیگرنیز نمایشگاه گل و گیاه خواهیم داشت. مختاری با اشاره به اینکه نمایشگاه اخیر گل و گیاه در اردیبهشت‌ماه ظرف 5روز 3میلیون نفر بازدید‌کننده داشت، گفت: درنظرداریم برای آن دسته از شهروندانی که به هر دلیلی امکان بازدید از نمایشگاه گل و گیاه برایشان فراهم نمی‌شود کاروانی از گل با طراحی‌های متنوع تدارک ببینیم که در طول برگزاری نمایشگاه همه روزه با عبور از خیابان‌های سطح شهر فضای شاد و مفرحی را برای شهروندان تهرانی فراهم سازند.

وی همچنین خبر داد: به‌منظور کاهش قیمت گل و گیاه درنظر داریم در سطح 50بوستان شهری به‌طور مستمر و دائمی عرضه مستقیم گل و گیاه داشته باشیم تا به این وسیله قیمت کاذب گل وگیاه در سطح شهر شکسته شود. وی دربخش دیگری از مصاحبه‌خود با خبرنگاران از برنامه‌های در دست اجرای سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران برای توسعه بوستان‌ها سخن گفت و افزود:

کار ساخت بوستان‌های ایمان، آفرینش، دانش و بهشت 3ماه است که آغاز شده است. این بوستان‌ها مجموعا حدود 65هکتار وسعت دارند و درحدفاصل بزرگراه‌های رسالت، همت، شهید حقانی و شمال مصلای تهران قرار گرفته‌اند و ظرف یک سال ونیم آینده نیز فاز نخست آن به بهره‌برداری می‌رسد. مختاری همچنین از خرید چند باغ در محدوده مناطق یک، 3 و 5خبرداد و گفت: در این باغ‌ها درختان 150تا 200ساله به چشم می‌خورد؛ مثل باغ ملک که درمنطقه یک واقع شده و هم‌اکنون نیز کار ساخت آن شروع شده و یک سال دیگر به پایان می‌رسد. علاوه براین در منطقه 5نیز خرید باغات کن را در دستور کار داریم.

به گفته مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران امسال 10میلیون درخت از گونه‌های گیاهی سازگار با شرایط اقلیمی شهر تهران کاشته خواهد شد؛ علاوه براین به مناسبت سال نو کار کاشت 10میلیون لاله را دردستور کار داریم تا مردم در بهار سال آینده شاهد شهری زیبا و با طراوت باشند. بنابر این گزارش، مختاری ضمن اشاره به اینکه تا‌کنون شهرداری تهران 40هزار هکتار کمربند سبز اطراف شهر تهران را تکمیل کرده، گفت: امسال نیز 2هزار هکتار دیگر در دست اجرا داریم که تا 17اسفند‌ماه به بهره‌برداری می‌رسد.

کد خبر 234151
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز