همشهری آنلاین: ادوات و تجهیزات دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در منطقه پنجم دریایی سپاه در خلیج فارس به نمایش درآمدند.

نیروی دریایی سپاه

به گزارش‌ تسنیم، در هفته گرامیداشت دفاع مقدس سلسله برنامه‌های مختلف و متنوعی در منطقه پنجم دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مرحله اجرا درآمد که سرآغاز این برنامه‌ها، نمایش اقتدار یگان‌های نمونه نیروهای مسلح مستقر در منطقه لنگه به‌میزبانی منطقه پنجم دریایی سپاه بود.

یگان‌های شرکت‌کننده در این مراسم پس از ادای احترام به مقام شامخ شهدا و نثار فاتحه به روح آنان، سخنان امام جمعه بندرلنگه پیرامون دوران دفاع مقدس را استماع کردند و سپس از مقابل کلام‌الله مجید، تمثال امام و رهبری و فرماندهان و مسئولان حاضر در جایگاه رژه رفتند.

علاوه بر یگان‌های پیاده منطقه پنجم دریایی سپاه، ادوات و تجهیزات دریایی از قبیل شناورهای تندرو، مین‌های دریایی، تجهیزات جنگ نوین، یگان‌های موشکی، توپ‌های پدافندی و سایر ادوات و تجهیزات به نمایش درآمد.

در این روز یگان‌های شناوری منطقه پنجم دریایی سپاه نیز با صورت‌بندی و آرایش‌های مختلف دریایی و عملیاتی، اقتدار خود را در خلیج فارس به نمایش گذاشتند.

به گزارش تسنیم، دریادار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه نیز در جمع کارکنان این نیرو، با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های پاسداری اهتمام در راه افزایش مهارت‌های حرفه‌ای و بهره‌مندی از سطح قابل اعتنایی از دانش و معلومات به‌ویژه در حوزه‌های مرتبط با رسالت پاسداری است، ‌گفت: در حال تدوین برنامه‌ای هستیم که پاسداران ضمن پیگیری این خط‌مشی، اشراف نسبی درباره تاریخ داشته باشند.

وی افزود: دانستن چهار تاریخ باید در دل این برنامه گنجانده شود که عبارت است از تاریخ اسلام، تاریخ انقلاب اسلامی، تاریخ تشکیل سپاه و تاریخ نیروی دریایی سپاه.

سردار فدوی با استناد به آیات و روایات بر قطعیت تحقق وعده‌های الهی تأکید و شرط یاری و امداد خدا را دل‌بستگی به خدا، بندگی خالصانه و مجاهدت و تلاش توأم با دانش و بصیرت عنوان کرد.

کد خبر 233223
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز