همشهری آنلاین: رییس اداره تبلیغات اسلامی استان ایلام گفت: امروزه هر ایرانی به عنوان شیعه امیرالمومنین (ع) باید در مقابل تمام جهان رفتار مناسبی داشته باشد.

حج

حجت‌الاسلام والمسلمین حجت‌الله شریفی‌راد در گفت‌وگو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به فرارسیدن ایام مناسک حج خاطرنشان کرد: ملت ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی پرچمدار فرهنگ اهل بیت (ع) عصمت و طهارت هست و با اینگونه تحولات عظیمی که بعد از انقلاب اسلامی ایران رخ داده چشم جهانیان و بخصوص جهان اسلام به ملت ایران است و انتظارات و توقعات زیادی از ما دارند.

وی ادامه داد: ما پرچمدار فرهنگ متعالی اهل بیت عصمت و طهارت(ع) هستیم و باید منش، رفتار و کردارمان در حد استانداردهای فرهنگ اهل بیت(ع) باشد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی استان ایلام با تاکید بر این‌که « حجاج ایرانی باید در منش، رفتار و تعامل‌شان با سایر حجاج دقت زیادی داشته باشند» گفت: در این عصر مسئولیت ما مضاعف شده و در سرزمین وحی باید بهترین رفتارها را از خود نشان بدهیم.

وی ادامه داد: باید از نظر نظم، انضباط، تواضع و ارادت مواظب باشیم. اگر خدای ناکرده زائران کمتر در مکان‌های مقدس باشند و بیشتر در بازار و مراکز خرید باشند طبیعتا یک نقصان به وجود می‌آورد و باعث می‌شود که مورد طعنه کسانی که می‌خواهند تفرقه ایجاد کنند قرار بگیرند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی استان ایلام با بیان این‌که «مساله وحدت یک مساله مهمی است که رهبر معظم انقلاب هر ساله با هوشیاری بر آن تاکید می‌کنند» افزود: امروز زمانی نیست که ما بخواهیم بر اختلافات اولیه بعد از رحلت پیامبر دامن بزنیم و به نوعی باعث به وجود آمدن کدورت و دشمنی شویم.

شریفی‌راد در پایان تصریح کرد: در حال حاضر که تمام جهان در مقابل دین اسلام قد علم کرده‌اند و درصدد هستند که یک چهره دروغین از اسلام نشان دهند، زائران ایرانی باید پیام‌رسان واقعی اسلام باشند و به احساسات و اعتقادات سایر مسلمانان نیز احترام بگذارند و فراموش نکنند که تمام مسلمانان یکسری مشترکات دارند که اگر به این مشترکات توجه شود دیگر دشمنان نمی‌توانند کاری انجام دهند.

کد خبر 232906
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز