همشهری آنلاین: مدیر مدرسه علمیه خاتم‌الاوصیا(ع) با بیان این‌که «حاجیان با برنامه‌ریزی می‌توانند بهره بیشتری از سفر حج خود ببرند» گفت: حاجیان در این مراسم باید رفتار و اخلاقی منطقی داشته باشند.

حج

حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی صبوری در گفت‌وگو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اظهار کرد: حاجیان در مراسم حج باید تحقیقا رفتاری منطقی داشته و از پرداختن به مسائل و اختلافات فاحشی که میان تشیع و تسنن مطرح است خودداری کنند تا در کل دنیا این مسائل دستاویزی برای دیگران نشود و شیعیان را متهم به رفتارهای دروغین نکنند.

وی گفت: باید که در رفتارها و گفتارهای حاجیان روشی منطقی با اخلاقی منطقی رعایت شده و از رفتارهای تند جلوگیری شود.

مدیر مدرسه علمیه خاتم‌الاوصیا(ع) اظهار کرد: حاجیان حجاب خود را باید واقعا به صورت کامل رعایت کنند و در مورد مساله بازارگردی نیز بهتر است که حاجیان در آنجا هیچ چیزی نخرند، چون دیگران فکر می‌کنند که ایرانی‌ها برای زیارت به مراسم حج نیامده و بلکه برای تجارت آمده‌اند و باید قصد معنوی خود را عملا نشان دهند.

صبوری گفت: آنانی که به حج می‌روند باید بدانند که هر کاروانی یک روحانی دارد و می‌توانند با درمیان گذاشتن مباحث مختلف با وی و با کمک وی به برنامه‌ریزی در زمینه برنامه‌های مختلف در موسم حج پرداخته و از این سفر معنوی، بهره بیشتری ببرند.

 

کد خبر 233211
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز