همشهری آنلاین: یک عضو هیات علمی دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: زائران ایرانی در مراسم حج با اعمال و رفتار خود جلوی توطئه بد معرفی شدن مکتب اهل بیت (ع) را که توسط دشمنان دنبال می‌شود، بگیرند.

محمدهادی فلاح‌زاده از کارشناسان برجسته حج در گفت‌وگو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به دو مقوله معرفی نشدن مکتب اهل بیت (ع) و بد معرفی شدن این مکتب به عنوان سیاستی که دشمنان دنبال می‌کنند، افزود: این دو مساله به ویژه بحث بد معرفی شدن مکتب اهل بیت (ع) از جمله مباحثی است که در رهنمودهای مقام معظم رهبری مورد تاکید و توجه قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: موج بیداری در جهان اسلام در واقع یک نوع همگرایی، همبستگی و وحدت در جهان اسلام ایجاد کرده بود که دشمنان تلاش کردند به آن خدشه وارد کنند.

این عضو هیات علمی دانشگاه ادیان و مذاهب با بیان این‌که «گروهی به نام وهابیت و سلفیت تکفیری در جهت تفرقه در جهان اسلام حرکت می‌کنند» اظهار کرد: این گروه جز فکر و اندیشه‌های خود فکر و اندیشه دیگری را صحیح نمی‌شناسد، بنابراین جا دارد زائران ایران به ویژه زائران تحصیل کرده افکار این گروه را بشناسند و در دام آنها نیفتند.

فلاح‌زاده گفت: گروه وهابیت و سلفیت تکفیری جریانی هستند که آدرس عوضی دشمن مشترک را به مسلمانان می‌دهند در حالی که دشمن مشترک جهان اسلام کفر و صهیونیسم به سردمداری آمریکاست.

وی با اشاره به این‌که «جریان تکفیری که به دنبال ایجاد تفرقه در جهان اسلام است آدرس دشمن بیرونی را به داخل جوامع اسلامی می‌دهد» گفت: آنها تلاش دارند تا تشیع و پیروان مکتب اهل بیت (ع) را به عنوان دشمن مسلمانان معرفی کنند و در واقع آدرس دشمن واقعی را به نام تشیع تغییر دهند.

این کارشناس و مدیر سابق کاروان‌های حج با تاکید بر این‌که «مسلمانان به ویژه زائران سرزمین حج باید مولفه‌ها و شاخص‌های دشمن واقعی را بشناسند» گفت: جریان‌های تکفیری تلاش دارند بحث شیعه‌هراسی را مطرح کنند و به دنبال آن مکتب شیعه را که مکتب وحدت‌بخش و منادی وحدت است در مقابل دشمن مشترک معرفی کنند.

فلاح‌زاده در پایان تاکید کرد: زائران ایرانی باید با شناخت این موقعیت‌ها و خطرات و توطئه‌های دشمنان در مقابل آن‌هایی که می‌خواهند شیعه و پیروان آن را به عنوان دشمن مسلمانان وانمود کنند با اعمال و رفتار خود از بد معرفی شدن مکتب تشیع جلوگیری کنند و توطئه‌های دشمنان را خنثی کنند.

کد خبر 233950
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دین و اندیشه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز