همشهری آنلاین: مدیر مدرسه علمیه شیخ عبدالحسین گفت: حاجیان در سفر حج باید وقتشان را به بطالت نگذرانده و فرصت‌سوزی نکنند.

حج

حجت‌الاسلام والمسلمین رضا شریفی در گفت‌وگو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در پاسخ به این پرسش که حاجیان ایرانی چگونه می‌توانند به عنوان الگوی واقعی یک مسلمان در مراسم حج حضور یابند؟ با بیان این‌که «حاجیان باید با خود فکر کنند که سفر حج چگونه سفری است و می‌خواهند به کجا سفر کنند؟» اظهار کرد: حاجی باید بداند که این سفر یک زیارت و مهمانی خداست و با این فکر مسافرت خود را آغاز کند و دائما در طول سفر نیز این مهم آویزه گوشش باشد که من کجا هستم؟ به کجا آمده‌ام؟ و چه می‌خواهم انجام دهم؟ که در این صورت مسلما مواظب رفتار و گفتار خود خواهد بود.

مدیر مدرسه علمیه شیخ عبدالحسین گفت: علاوه بر این به توصیه‌هایی که بزرگان، مراجع و مقام معظم رهبری می‌کنند در رفتارها و برخوردهایشان توجه داشته باشند.

شریفی ادامه داد: اگر کسی با این تفکر بخواهد سفر زیارتی خود به حج را شروع کند مسلما در ایامی که در این سفر حضور دارد وقتش را به بطالت نگذرانده و نمی‌گذراند و سعی می‌کند تا از تمامی فرصت‌هایش استفاده و فرصت‌سازی کرده و فرصت‌سوزی نکند.

وی اظهار کرد: وقتی یک حاجی این امور را رعایت کند و تمام واجبات را نیز در آن جا مراقبت کند آن وقت می‌تواند یک الگو باشد.

وی با بیان این‌که «رعایت مواردی که گفته شد وظیفه یک مسلمان است» ادامه داد: فردی که از کشور ایران به مراسم حج می‌رود با توجه به شرایطی که در دنیا علیه ایران و تشیع است، خیلی باید حواسش باشد و آنجا به گونه‌ای رفتار کند که خدای نکرده بنابر فرمایش مقام معظم رهبری با توجیه اینکه می‌خواهد به حقیقت عمل کند نقشه دشمن را عملی نسازد و میان مسلمانان تفرقه را بیشتر نکرده و آنچه که مورد نظر دشمن است را پیاده نکند چون آنان می‌خواهند که این تفرقه را بیشتر کنند و یک حاجی می‌تواند با نادرست عمل کردن خود با توجیه اینکه من می‌خواهم حقیقت عملی شود نقشه دشمنان اسلام را عملی کند.

مدیر مدرسه علمیه شیخ عبدالحسین گفت: بنابراین یک حاجی مانند امامان‌مان که خیلی سختی‌ها را تحمل کردند باید بسیار تحمل کند ولی با اخلاق و رفتار مناسب خود واقعیت را نشان دهند.

شریفی افزود: حاجیان در نمازهای جماعت شرکت کنند و اینگونه نباشد که وقتی در آنجا اذان می‌گویند ما که می‌گوییم آنان سنی و وهابی هستند، همه به سوی نماز بروند و حاجیان ایرانی در مقابل فروشگاه‌ها صف بکشند، زیرا باید بدانیم که اینگونه رفتارها با تبلیغات دشمنانمان تطبیق می‌کند.

کد خبر 233760
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز