چهارشنبه ۹ خرداد ۱۳۸۶ - ۰۷:۵۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر امور خارجه آمریکا قصد دارد در جلسه‌اش با همتایان خود در گروه 8 در پوتسدام بر اتخاذ رویکردی سختگیرانه‌تر علیه ایران پافشاری کند.

شبکه خبری او.آر.اف اتریش گزارش داد، کاندولیزا رایس سه شنبه شب پیش از فرود هواپیمایش در آلمان به خبرنگارانی که او را در این سفر همراهی می‌کردند، گفت که آمریکا بر این امر پافشاری خواهد کرد که فشار بر تهران «باید همچنان افزایش یابد.»

وی تاکید کرد، ایران نباید بیشتر از این اورانیوم غنی کند. پنج عضو دایم شورای امنیت سازمان ملل و آلمان پس از آن که دیدار میان علی لاریجانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران و خاویر سولانا، رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا پنجشنبه در مادرید برگزار شد، به بررسی مساله هسته‌ای ایران خواهند پرداخت.

رایس گفت: «پس از آن ما می‌توانیم تصمیم بگیریم که آیا به سادگی راه خود را ادامه داده و تنبیه‌های موجود را تشدید کنیم یا آن که ما مقوله‌های جدیدی را در این رابطه مد نظر قرار دهیم.»

به گفته وزیر امور خارجه آمریکا در صورتی که ایران تغییر عقیده دهد، «ما هم آماده خواهیم بود که همین مسیر را برویم.»

رایس گفت او همکارانش در پوتسدام همچنین درباره آینده استان کوزوو صربستان و اوضاع دارفور رایزنی خواهند کرد.

وی و فرانک والتر اشتاین‌مایر، وزیر امور خارجه آلمان قصد دارند روز چهارشنبه با همتایان خود از فرانسه، ایتالیا، انگلیس، روسیه، کانادا و ژاپن ملاقات کنند.

بنا به اعلام وزارت امور خارجه آلمان، موضوعات اصلی رایزنی‌ها میان هفت کشور عمده صنعتی و روسیه (گروه 8) مساله هسته‌ای ایران، مناقشه‌ها در خاورمیانه‌، سودان و افغانستان و همچنین آینده کوزوو خواهد بود.

کد خبر 23276

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز