همشهری آنلاین: جانشین فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) جزئیات برنامه‌های هفته دفاع مقدس در سطح شهر تهران را تشریح کرد.

ذوالقدر

به گزارش تسنیم، سردار احمد ذوالقدر جانشین فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) و رئیس ستاد هفته دفاع مقدس سپاه حضرت رسول (ص) در نشست خبری، ضمن تبریک آغاز دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس، جانبازان و خانواده‌های شهدا و ایثارگر اظهار داشت: درباره قداست دفاع مقدس کم صحبت شده است و باید پرسید چرا عنوان دفاع مقدس برای این دوران انتخاب می‌شود .

وی افزود: در دوران دفاع مقدس راه رزمندگان ما مقدس بود و آنها برای دفاع از سرزمین مقدس خود با سلاح مقدس ایمان، ایثارگری و رشادت داشتند .

سردار ذوالقدر با بیان اینکه تحریم‌ها از دوران بعد از لانه جاسوسی نسبت به ایران شروع شد، گفت: ما در دفاع مقدس هم تحریم داشتیم، اما توانستیم با دست خالی و کمترین ابزار در مقابل دشمنی که از طرف اکثر قدرت‌های جهان پشتیبانی می‌شد از آرمان‌ها و ارزش‌های خود به دلیل تجهیز به سلاح ایمان و دین به پیروزی دست یابیم.

رئیس ستاد هفته دفاع مقدس تاکید کرد: در دفاع مقدس ما نه زیر بار ظلم رفتیم و نه ظلم کردیم. به اسرای عراقی در ایران ظلم نشد، اما آزادگان ما درعراق مورد ظلم و ستم قرار گرفتند.

وی به برنامه‌های هفته دفاع مقدس در شهر تهران اشاره کرد و گفت: امسال برگزاری نمایشگاه و رزمایش در سطح تهران مانند سال‌های قبل، اما با ویژگی‌های دیگری پیش‌بینی شده است.

سردار ذوالقدر با بیان اینکه شعار برنامه‌های هفته دفاع مقدس در امسال یاد یاران، هشت سال دفاع مقدس و 34 سال مقاومت و ایستادگی خواهد بود، گفت: برنامه‌های دفاع مقدس از 31 شهریور یا 6 مهر در قالب نمایشگاه‌ها و رزمایش‌هایی برگزار می‌شود.

وی افزود: 2رزمایش با عنوان الی بیت المقدس در دهکده مقاومت، عملیات رمضان در بوستان ولایت و عملیات خیبر به برگزاری تیپ امنیتی آل محمد (ص) برگزار می‌شود و مردم می‌توانند از نزدیک این رزمایش‌ها را مشاهده کنند.

جانشین فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) به اجرای زنده دوران انقلاب و دفاع مقدس توسط گروه‌های اجرا کننده در میدان امام حسین اشاره کرد و گفت: این برنامه از اول تا 5 مهرماه از ساعت 19:30 تا 21 اجرا می‌شود.

سردار ذوالقدر به برپایی بیمارستان صحرایی با حضور پزشکان متخصص در منطقه 18 تهران اشاره کرد و گفت: از اول تا سوم مهرماه، مردم مناطق 17 ، 18 و 19 تهران می‌توانند با مراجعه به این بیمارستان صحرایی که در میدان معلم منطقه 18 برپا می‌شود؛ از خدمات تخصصی و پزشکی آن در 9 تخصص استفاده کنند و از امکانات آزمایشگاه ، رادیولوژی و سونوگرافی آن بهره گیرند.

وی به برپایی نمایشگاه ویژه دفاع مقدس در مصلای تهران اشاره و تصریح کرد : از 16 تا 20 مهرماه نمایشگاه کتاب ویژه آثار دفاع مقدس برپا می‌شود و در آن ناشران و رسانه‌های دفاع مقدس می‌توانند آخرین دستاوردهای خود در حوزه کتاب و سایر موارد را از شانزدهم تا 20 مهرماه در معرض دید علاقمندان قرار دهند.

رئیس ستاد هفته دفاع مقدس ادامه داد: از 31 تا 6 مهرماه نیز بسیج وزارتخانه ها، سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلف می‌توانند دستاوردهای خود را در زمینه دفاع مقدس به نمایش بگذارند.

وی به برپایی 23 نمایشگاه تخصصی در 23 منطقه و محله تهران در هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه‌ها با موضوعات کاملا تخصصی و مشخص بر نقاط مختلف تهران توسط نواحی بسیج برگزار می‌شود که موضوعاتی مانندنقش روحانیت در دفاع مقدس، اعزام به جبهه، سبک زندگی در دفاع مقدس، نقش همسران ، بانوان و مادران در دفاع مقدس و نمایش ادوات و تجهیزات نظامی از جمله موضوعات این نمایشگا‌ه‌های تخصصی است که در محله‌هایی مانند لشگرک ، بوستان فدک، بوستان بعثت، بوستان ولایت وسایر نقاط مشخص شده به نمایش گذاشته می‌شود.

سردار ذوالقدر از برپایی 102 ایستگاه صلواتی توزیع اقلام فرهنگی و پذیرایی در سطح تهران در ایام دفاع مقدس خبر داد و افزود: دیدار با خانواده شهدا و جانبازان به ویژه جانبازان حاضر در آسایشگاه‌ها و غباررویی و عطرافشانی مزار شهدا و بازسازی قبور مطهر آنها از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده برای این هفته است.

جانشین فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله (ص) از کوهپیمایی 5 هزار نفری خواهران بسیجی به قله توچال، اعزام گروه‌های جهادی با همکاری محیط زیست برای پاکسازی کوهستان و اجرای زنگ مدرسه با همکاری آموزش و پرورش و بسیج مدارس به عنوان دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده برای هفته دفاع مقدس نام برد.

وی افزود: در همه نقاط برپایی نمایشگاه‌ها، سازوکاری برای عضویت علاقمندان به بسیج در نظر گرفته شده است که علاقمندان می‌تواند در سه رده بسیج عادی، بسیج فعال و نیروهای کادر همکاری خود را با بسیج ادامه دهند.

سردار ذوالقدر در ادامه در پاسخ به سوالی درباره برنامه‌های سپاه تهران برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در طول ایام سال نیز گفت: دستگاه‌ها و نهادهای مختلف باید ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را از جمله وظایف خود بدانند و سپاه نیز در طول سال با برگزاری برنامه‌هایی چون برپایی اردوهای راهیان نور و آموزش دانش آموزان و جوانان در قالب فعالیت‌های بسیج به خصوص اعزام آنها به میدان تیر که در آن قریب به 70 هزار نفر آموزش تیراندازی می‌بینند به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می‌پردازد.

رئیس ستاد هفته دفاع مقدس در پاسخ به سوال دیگری درباره فعالیت‌های این مرکز در زمینه ترویج روحیه شهادت طلبی و ایثارگری و الگوهی دهی این دوران به نسل آینده به ویژه دانش آموزان در برابر جنگ نرم دشمنان در قالب توزیع لوازم التحریر با عناوین خارجی به قیمت ارزان‌تر نیز گفت: این مسئله همکاری نهادهای مختلفی را می‌طلبد و البته در این بین یکی از دستگاه‌های مهم کشور که وظیفه الگودهی را به جامعه دارد بیشتر از همه نقش دارد.

وی افزود: هفته گذشته بنیاد تعاون بسیج با حضور برخی از تولید کنندگان راهکارهایی را در این زمینه در نظر گرفتند و برخی از تولیدات مورد نظر آنها چاپ شد که البته در برابر حجم عظیم دانش آموزان مصرف کننده بخش ناچیزی است که توسط بنیاد تعاون بسیج در نمایشگاه‌های مشخص در اختیار علاقمندان قرار می‌گیرد.

جانشین فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله (ص)در نیز در زمینه فعالیت‌های سپاه تهران در خصوص معرفی فرماندهان شهدا و ایثارگرسپاه به جامعه نیز گفت: موسس بعثت به تدوین زندگینامه بسیاری ازشهدای سپاه تهران اقدام کرده است و در این زمینه چندین کتاب با عناوین مختلفی در معرفی شهدایی مانند شهید همت،‌ شهید چراغی و شهید دست‌واره منتشر کرده است و به زودی کتاب‌های مختلفی در زمینه معرفی سایر شهدا و فرماندهان بزرگ جنگ توسط این موسسه تدوین می‌شود.

سردار ذوالقدر در پایان اضافه کرد: سپاه تهران بزرگ برنامه ای برای بازسازی قبور شهدای فرمانده دارد که جزئیات آن در زمان لازم اعلام می‌شود.

کد خبر 231582
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز