همشهری آنلاین: بردار سردار شهید حسن تهرانی مقدم خاطره‌‌ای از سفر برادرش به سوریه برای آموزش شلیک موشک را بیان کرد.

تهرانی‌مقدم

تسنیم به نقل از پایگاه اینترنتی بسیج نوشت: سردار نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین و برگزیدگان کنکور سراسری سال 92 در منزل شهید حاج حسن تهرانی مقدم حضور یافتند.

در این دیدار برادر شهید تهرانی مقدم در بیان خاطره ای از این شهید گفت: شهید تهرانی مقدم و یارانش برای آموزش ساخت و پرتاب موشک به سوریه رفته بودند تا توسط مربیان لیبیایی آموزش ببینند. به دلیل هماهنگی قذافی با صدام آخرین و حساس ترین آموزش‌ها به این گروه داده نشد.

برادر شهید تهرانی مقدم اظهار داشت: وقتی حاج حسن به ایران برگشت به مدت سه روز به حرم امام رضا علیه السلام مشرف شد و پس از آن توانستند موشک‌های خریداری شده از لیبی را شلیک کنند. که شهید بر روی آن عبارت «و ما رمیت و اذ رمیت» را بر روی موشک نوشته و شلیک نمودند و به هدف مشخص شده که یک بانک مهم در بغداد بود اصابت و تعجب همگان را برانگیخت.

محمد تهرانی مقدم در بیان دومین خاطره از شهید گفت: وقتی شهید تهرانی مقدم و یارانش موتور موشک را طراحی کرده و ساختند، این موتور در آزمایش اولیه منفجر شده و بدنه موشک به کوه های اطراف پرتاب شد. وقتی حاج حسن به سراغ بدنه موشک می رود. شاهد عبارت «حیدر» می باشد. که با دود حاصل از انفجار بر روی بدنه موشک نمایان شده بود.

برادر شهید تهرانی مقدم در ادامه خاطر نشان کرد: حاج حسن آن شب در خواب شخصی نورانی را می بیند که به او می گوید چرا ناراحتی؟ شهید تهرانی مقدم جریان آزمایش موشک را گفته و آن شخص نورانی می گوید که مشکل در اتصالی فلان قسمت موتور است، آن را برطرف کنید. شهید می پرسد شما که هستید و او می گوید من حیدر هستم.

در ادامه این دیدار سردار نقدی رییس سازمان بسیج مستضعفین اظهار داشت: در اوایل جنگ می خواستیم بتوانیم فقط یک شی را پرتاب کرده تا در بغداد فرود بیاید ولی نمی توانستیم. امروز با همت تهرانی مقدم ها توانایی طراحی و ساخت پیشرفته ترین موشک های نظامی و ماهواره بر، در کشور می باشد.

رییس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به خاطره برادر شهید تهرانی مقدم خاطر نشان کرد: در سایر کشورهای موشکی برای آزمایش پرتاب موشک 50 تا 90 آزمایش انجام می شود تا بتوانند پرتاب موفق داشته باشند ولی در ایران آزمایش پرتاب اکثر موشک ها برای رسیدن به پرتاب موفق حداکثر سه پرتاب می باشد و حتی برخی موشک ها در پرتاب اول موفق شده اند. که این به خاطر توسل دانشمندان ما به اهل بیت علیهم السلام می باشد.

جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج به حدیث انا مدینه علم و علی بابها اشاره نموده و تصریح کرد: کسی که می خواهد وارد علم شود باید با نام و یاد امام علی علیه السلام و در راه پیروی از ولایت باشد تا بتواند در این علم اندوزی از حمایت های معنوی برخوردار شود.

گفتنی است در این مراسم از نفرات برتر کنکور سراسری 92 با اهدای لوح سپاس و هدیه تقدیر شد.

کد خبر 231645
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز