همشهری آنلاین: امروز در آستانه هفته دفاع مقدس، پیکر مطهر ۱۷ شهید گمنام تازه‌تفحص‌شده همزمان در ۷ استان کشور تشییع و به خاک سپرده شد. این شهدا در استان گیلان، البرز، کردستان، تهران، سمنان، قزوین و خراسان رضوی درحضور باشکوه مردم به خاک سپرده شدند.

شهید گمنام

به گزارش تسنیم، صبح امروز پنج‌شنبه 28 شهریورماه در آستانه هفته دفاع مقدس پیکر مطهر 17 شهید گمنام تازه‌تفحص‌شده همزمان در 7 استان کشور تشییع و به خاک سپرده شدند. این شهدای گمنام در استان گیلان، البرز، کردستان، تهران، سمنان، قزوین و خراسان رضوی در حضور باشکوه مردم شهید پرور کشور به خاک سپرده شدند.

پیکر پاک 5 شهید گمنام در استان گیلان روی دستان مردم استان تشییع شدند که 4 شهید در شهر لنگرود و یک شهید در اداره اطلاعات رشت به خاک سپرده شدند. 2 شهید گمنام در استان کردستان و در شهر سریش‌آباد واقع در شهرستان قروه تشییع شده و پیکرهای پاک آن‌ها در پارک سادات شهر سریش‌آباد به خاک سپرده شد

همچنین 2 شهید گمنام در استان البرز و در شهر ماهدشت، 2 شهید گمنام در استان سمنان و در شهر درجزین واقع در شهرستان مهدی‌شهر و 2 شهید گمنام در استان تهران و در شهر نصیرشهر واقع در رباط‌کریم، 2 شهید گمنام در استان قزوین و در شهر دانسفهان واقع در شهرستان بوئین زهرا، 2شهید گمنام در استان خراسان رضوی و در شهر دولت آباد(شهرستان زاوه) با حضور مقامات کشوری و لشگری و در میان حضور باشکوه جمع کثیری از مردم شهید پرور استان تشییع شده و به خاک سپرده شدند.

این شهدا در عملیات‌های بدر، خیبر، والفجر8، کربلای5 و تک دشمن در سال 1367 در منطقه زبیدات عراق به شهادت رسیده‌اند و پیکر مطهرشان در مناطق عملیاتی فاو و جزیره مجنون توسط کمیته جست‌وجوی مفقودین ستادکل نیروهای مسلح کشف شده است.

پیکر این شهدا، که طی عملیات برون‌مرزی در خاک عراق کشف شده بود، 24 مرداد ماه 92 از طریق مرز شلمچه به خاک جمهوری اسلامی منتقل و طی مراسمی با اجساد 61 سرباز کشته‌شده عراقی مبادله شدند. این شهدا در سالروز شهادت امام صادق علیه السلام در شهر تهران تشییع گردیده و میهمان اجلاس خبرگان رهبری نیز بودند.

کد خبر 231675
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز