همشهری آنلاین: رئیس حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس شهریار از تشییع پیکر پاک دو تن از شهدای گمنام در این شهرستان خبر داد و گفت: پس از مراسم تشییع، پیکر این شهیدان به رباط کریم منتقل شده و طی مراسمی دفن خواهد شد.

شهید گمنام

منصور محققی در گفتگو با مهر اظهار داشت: با اجرای عملیات تحقیق و تفحص در مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس، پیکر پاک 92 شهید گلگون کفن بدست آمد که از این تعداد، 37 شهید شناسایی شدند و 55 شهید به صورت گمنام باقی مانده اند.

استان تهران پذیرای دو شهید گمنام می شود

این مسئول عنوان کرد: این شهدای گمنام در 25 نقطه کشور تشییع می شوند، در کل استان تهران نیز دو شهید گمنام طی مراسمی باشکوه و با حضور مردم متدین و شهید پرور شهرستانهای شهریار و رباط کریم و مسئولان کشوری و استانی، تشییع و تدفین می شوند.

وی ادامه داد: این دو شهید گلگون کفن، جوانان غیور 17 و 19 ساله هستند که طی عملیات والفجر هشت در منطقه عملیاتی فاو، به فیض شهادت نائل آمدند.

رئیس حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس شهریار گفت: این شهدا طی مراسمی راس ساعت 10:30 روز چهارشنبه مورخ 27 شهریورماه جاری، با حضور مردم و مسئولان شهرستان شهریار، از روبروی مسجد المهدی (عج) واقع در خیابان ولیعصر به سمت مصلی این شهر تشییع می شوند.

مراسم تدفین شهدای گمنام با حضور فرمانده نیروی دریایی ارتش

محققی افزود: در ادامه مراسم پیکر پاک شهدا به رباط کریم منتقل شده و مراسم شب وداع از ساعت 18:30 تا اقامه نماز مغرب و عشاء در محل مصلی نماز جمعه این شهرستان برگزار خواهد شد.

این مسئول بیان کرد: ساعت 10 صبح روز پنجشنبه مورخ 28 شهریورماه جاری نیز پیکر پاک این شهدا از مقابل شهرداری نصیرشهر تا بوستان شهدای گمنام تشییع شده و در گلزار شهدای گمنام این شهر آرام خواهند گرفت.

وی گفت: امیر دریادار سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران سخنران ویژه این مراسم خواهد بود و مداح اهل بیت (ع) مهدی میرداماد نیز به مدیحه سرایی خواهد پرداخت.

کد خبر 231244
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز