گروه شهری: ویژه برنامه فرهنگی و هنری معبر یاد با راه‌اندازی نمایشگاه فرهنگی و هنری، رادیو نمایشگاه، کارگاه حماسه و بیداری همچنین اجرای برنامه‌های متنوع برای کودکان و نوجوانان، موسیقی نظامی، گفتمان و سخنرانی، نمایش خیابانی و... از ۳۱شهریور آغاز و به‌مدت ۱۰ روز در پیاده راه ۱۷ شهریور برگزار می‌شود.

شهر پیاده رو

سید محمد هادی ایازی، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران در تشریح ویژه برنامه‌های هفته دفاع‌مقدس از انتخاب عنوان معبر یاد برای این فعالیت‌ها سخن گفت وافزود: ترویج فرهنگ ارزش‌های دفاع‌مقدس، شناساندن ابعاد حماسه دفاع‌مقدس به نسل جوان و گرامیداشت ازخودگذشتگی‌های رزمندگان دفاع‌مقدس به همراه تبیین کارآمدی مدیریت اسلامی بر پایه روحیه ایثار، نمایش اقتدار و وحدت ملی همچنین توجه به فرهنگ غنی دفاع‌مقدس، رویکردهای اجرایی برنامه دفاع‌مقدس به شمار می‌روند. ایازی درادامه از برگزاری 374یادواره شهدا با همکاری مدیریت محله خبر داد و گفت:

در ایام هفته دفاع‌مقدس 374یادواره شهدا با همکاری مدیریت محله در مساجد منتخب برگزار خواهد شد. همچنین با مشارکت بسیج برنامه‌ای تحت عنوان زنگ حماسه با حضور شهردار هر منطقه در مدارس برگزار می‌شود. وی فضاسازی سطح شهر با استفاده از ظرفیت‌های تبلیغی مناطق 22گانه را از دیگر برنامه‌های هفته دفاع‌مقدس به‌منظور هویت بخشی سیمای بصری دانست و گفت: با محوریت آموزه‌های امام راحل و مقام معظم رهبری فضاسازی سطح شهر با بهره‌گیری از استانداردهای سازمان زیباسازی و رعایت اصل گویایی پیام‌های تبلیغاتی انجام می‌شود.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران از برگزاری مراسم میهمانی لاله‌ها نیز خبر داد وگفت: مراسم غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا و مقبره‌الشهدای گمنام شهر تهران 31شهریور برگزار می‌شود. وی از فراهم شدن امکان بازدید رایگان شهروندان طی هفته دفاع‌مقدس از باغ موزه دفاع‌مقدس خبر داد و افزود: آیین افتتاحیه برنامه‌های هفته دفاع‌مقدس با مشارکت سازمان بسیج شهرداری تهران در باغ موزه دفاع‌مقدس اجرا خواهد شد.

همچنین طی هفته دفاع‌مقدس 220تور گردشگری ویژه اماکن مرتبط با دفاع‌مقدس برگزار می‌شود و شهروندان با حضور در این تورها از مکان‌هایی نظیر شهرک سینمایی دفاع‌مقدس، گلزار شهدای بهشت‌زهرا و موزه شهدا بازدید می‌کنند. ایازی گفت: مراسم رونمایی از کتاب دفاع‌مقدس و شب شعر و خاطره دفاع‌مقدس اجرا خواهد شد. همچنین به همت اداره کل امور بانوان و سلامت این برنامه با محوریت تجلیل از همسران فداکار شهدا، جانبازان و آزادگان همچنین پزشکان، پرستاران، نیروهای امدادی دفاع‌مقدس و خدمتگزاران آسایشگاه‌های جانبازان در مناطق برگزار می‌شود.

بنابراین گزارش قرار است به‌منظور بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های فرهنگی و هنری شهرتهران و گسترش زمینه‌های مشارکت شهروندان، اجرای برنامه‌هایی نظیر نمایش خیابانی، نگارگذر ویژه دفاع‌مقدس و شهدا، خیابان هنر، ایستگاه فرهنگی، نمایشگاه عکس، تجسمی و نرم افزار با موضوع حماسی و معنوی در دستور کار قرار گیرد.

کد خبر 231614
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز