همشهری آنلاین: شورای استفتاء بعثه مقام معظم رهبری در مدینه منوره، برای پاسخگویی به سوال‌های شرعی زائران حرم نبوی تشکیل شد.

مدینه

به گزارش ستاد اطلاع رسانی حج 92، استفتاء همان درخواست فتوا و سؤال از مرجع تقلید است. شورای استفتاء نیز مجموعه‌ای از مجتهدان هستند که نسبت به یک مسئله شرعی تحقیق و تفحص می‌کنند و به سوالات شرعی پاسخ می‌دهند.

گسترش احکام و استفتائات و همچنین گستردگی ابتلائات حجاج در موسم حج، نقش شورای استفتاء در بعثه مقام معظم رهبری را پر رنگ‌تر کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین محمدی و حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی جعفرپیشه از اعضای شورای استفتاء بعثه مقام معظم رهبری در مدینه منوره در موسم حج تمتع 1434 هجری قمری هستند.

این گزارش می‌افزاید: واحد خواهران بعثه مقام معظم رهبری در مدینه منوره نیز ضمن ارائه خدمات آموزشی و دینی و تبلیغی به خواهران زائر، پاسخگوی مسایل فقهی آنها بخصوص در حوزه‌های تخصصی هستند.

بر طبق این گزارش، زائران حرم نبوی این امکان را دارند که به طور روزانه از ساعت 8 الی 12 و همچنین از ساعت 16 تا 18 با مراجعه به شورای استفتائات بعثه مقام معظم رهبری سوال‌های شرعی خود را مطرح کنند.

همچنین زائران خواهر نیز برای طرح سوال‌های شرعی ویژه خود می‌توانند روزانه در همان ساعت‌ها به واحد خواهران معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری مراجعه کنند.

شورای استفتاء بعثه مقام معظم رهبری در مدینه منوره و همچنین واحد خواهران معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری در طبقه اول محل استقرار بعثه واقع در اقامتگاه قصرالدخیل مستقر هستند.

کد خبر 231449
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز