همشهری آنلاین: ۱۳ قاری و یک حافظ برگزیده کشوری به‌ همراه گروهی از جمع‌خوانان و مدیحه‌سرایان نیمه دوم ماه ذی‌القعده یعنی از اوایل مهر ماه جهت برگزاری محافل قرآنی به حج تمتع اعزام می‌شوند.

haj

به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین، قاریان اعزامی به سرزمین وحی به ‌عنوان سفیران قرآنی به ‌منظور برگزاری محافل انس با قرآن در کاروان‌ها و بعثه مقام معظم رهبری و اجرای برنامه‌هایی از جمله تواشیح، اذان، مناجات و ... خواهند بود و در مجموع بیش از هزار محفل قرآنی در سرزمین وحی برگزار می‌کنند.

13 قاری و یک حافظ از برترین‌ قاریان برجسته کشور در این دوره جهت برگزاری محافل قرآنی به حج تمتع اعزام می‌شوند.

محمدرضا پورزرگری، حامد شاکرنژاد، مسعود عنایتی مقدم، هوشنگ یاری، حسین پورکبیر، سیدفواد شوکاوی، سیدحمیدرضا مقدسی، سید حبیب‌الله تاج‌زاده، محمدرضا محمدی، حسن مختاری، عباس مسعودی، مهدی نباتی و ایرج رضوانی به‌عنوان قاری و هاشم سلطانی‌نژاد به‌عنوان حافظ عازم حج تمتع خواهند شد.

همچنین احمد رحیمی‌فرد، مجتبی علی‌آبادیان، طاها کبیری، محمدرضا روح‌اللهی و سید مصطفی حسینی نیز در گروه جمع‌خوانی و مدیحه سرایی شمیم بهشت قاریان را همراهی خواهند کرد.

محمدتقی میرزاجانی، مسئول دبیرخانه کمیته اعزام و دعوت از قاریان قرآن، با اعلام اسامی اعضای کاروان نور از تلاش برای حفظ کیفیت برنامه‌ها علی رغم کم شدن سهمیه حج امسال خبر داد و گفت: کاروان نور اعزامی به حج تمتع 92 شامل استادان قرائت قرآن کریم، قاریان ممتاز، یک حافظ ممتاز و یک گروه هم‌خوانی و مدیحه‌سرایی است که در موسم تمتع اجرا خواهند داشت.

میرزاجانی افزود: سهمیه این کاروان در حج تمتع 92 نسبت به گذشته کاهش یافته و کاروان نور، 20 نفره به حج اعزام خواهد شد بنابراین حجم کار سنگین‌تر خواهد بود.

کد خبر 231102
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز