همشهری آنلاین: نرخ تبدیل تومان به ریال سعودی در ماه ذی‌القعده ۱۴۳۴ هجری قمری، کاهش چشمگیری نسبت به ماه‌های رجب و شعبان همین سال نشان می‌دهد.

به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین، صرافی‌های مدینه که در ماه‌های رجب و شعبان 1434 هجری قمری هر ریال سعودی را معادل یک‌هزار تومان مبادله می‌کردند، همزمان با ماه ذی‌القعده و حضور تدریجی 64 هزار زائر ایرانی در مدینه منوره و مکه مکرمه، هر ریال سعودی را معادل 909.09 تومان محاسبه می‌کنند و به عبارتی هر 10 هزار تومانی را معادل 11 ریال سعودی در نظر می‌گیرند.

به این ترتیب نرخ تبدیل تومان به ریال عربستان همزمان با قرارگیری در موسم حج 1434 نسبت به ماه‌های رجب و شعبان همین سال، دستخوش کاهش چشمگیری شده است.

این گزارش می‌افزاید: در صرافی‌ها و فروشگاه‌های مدینه کماکان مانند سال‌های گذشته، هر 100 دلار معادل 374 ریال سعودی محاسبه می‌شود.

بر طبق این گزارش، طلای 21 عیار در طلافروشی‌های مدینه منوره در حال حاضر گرمی 180 ریال عرضه می‌شود این درحالیست که هر گرم طلای 21 عیار در ماه رجب در طلافروشی‌های مدینه به ارزش 200 ریال به فروش می‌رسید. بنابراین همراه با کاهش نرخ تبدیل تومان به ریال عربستان، قیمت طلای 21 عیار بحرینی نیز کاهش پیدا کرده است.

مقایسه قیمت هر گرم طلای 21 عیار بحرینی در طلافروشی‌های مدینه و جده نشان می‌دهد که قیمت طلا در شهرهای مختلف عربستان متفاوت است چراکه هر گرم طلای 21 عیاری که در مدینه با 180 ریال به دست می‌آید در جده با 160 ریال قابل خریداری است.

کاسبان عربستان، علت تفاوت قیمت طلا در مدینه و جده را ناظر بر اجاره بالای مغازه‌های طلافروشی اطراف حرم در مدینه می‌دانند.

کد خبر 231210
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز