سه‌شنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۳:۳۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: باراک اوباما که در یکی از سخت ترین پیچ های دوران مسوولیتش با تعیین خط قرمز برای دولت دمشق بسر می برد و طی هفته های گذشته تلاش فراوانی را برای همسو کردن جامعه جهانی و افکار عمومی مردم آمریکا به منظور حمله به سوریه انجام داده است، می گوید از طرح روسیه برای نظارت بین المللی بر سلاح های شیمیایی سوریه استقبال می کند و آن را جدی می گیرد.

به گزارش ایرنا، باراک اوباما عصر دوشنبه در واکنش به طرح روسیه برای نظارت بین المللی بر سلاح های شیمیایی سوریه آن را مثبت ارزیابی کرد.

رییس جمهور آمریکا گفت اما باید مراقب بود که این مسئله به تاکتیکی برای خرید زمان از سوی دولت دمشق منجر نشود.

اوباما تاکید کرد اگر در این مرحله به راه حلی رسید با همه وجود آن را می پذیریم.

مسکو به دولت سوریه پیشنهاد داد که تمام سلاح های شیمیایی خود را تحت نظارت جامعه جهانی قرار داد که این پیشنهاد از سوی دولت بشار اسد پذیرفته شد.

بان کی مون دبیرکل سازمان ملل با استقبال از این طرح و قبول آن توسط دولت سوریه گفت : انتظار داریم دولت دمشق تمام سلاح های شیمیایی خود را در مکانی امن جمع آوری و امحا کند.

برخی از کارشناسان بر این باورند با توجه به اینکه تاکنون دولت آمریکا دفاع از مردم سوریه در مقابل سلاح های شیمیایی را بهانه ای برای حمله به آن کشور قرار داده بود با این پیشنهاد و قبول آن توسط دمشق، دلیل دیگری برای بهانه جویی کاخ سفید به منظور آغاز جنگ خونین دیگری در منطقه خاورمیانه باقی نمی ماند.

فارس نیز در این زمینه نوشت: رئیس‌جمهور آمریکا در واکنش به طرح روسیه برای نظارت بین‌المللی بر تسلیحات شیمیایی گفت: این طرح را جدی تلقی می‌کند و اجرای آن قطعا می‌تواند اقدام نظامی را متوقف کند.

کد خبر 230467
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز