همشهری آنلاین: شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت" بر لزوم ارایه راهکارهای عملی برگرفته از سیره و سبک زندگی اهل بیت(ع) تاکید کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این شورا با فرا رسیدن دهه کرامت با صدور بیانیه‌ای بر لزوم باشکوه برگزار شدن جشن‌های دهه کرامت تاکید کرد.

در این بیانیه آمده است:

«تقوا و روح پرهیزگاری و احساس مسوولیت در برابر فرمان‌های الهی چیزی است که کانون آن قلب و روح آدمی‌ است و از آنجا است که روح تقوا به جسم سرایت می‌کند، لذا می‌توان گفت که احترام و بزرگداشت شعائر الهی از نشانه‌های تقوای دل است.

احیای نام ائمه اطهار (علیهم السلام) از جمله افعال بسیار پسندیده‌ای است که بر آن سفارش اکید شده؛ که فرموده‌اند:

«رَحِمَ اللَّهُ امْرَأً أَحْیَا أَمَرَنَا»

"خدا رحمت کند کسی را که امر ما را زنده کند."

اما به راستی چگونه امراهل بیت علیهم السلام زنده می‌شود؟ در پاسخ به این پرسش حضرت رضا علیه السلام فرمودند:« یَتَعَلَّمُ عُلُومَنَا وَ یُعَلِّمُهَا النَّاس‏» علوم ما را یاد بگیرید بعد به مردم یاد بدهید،‌ سپس فرمودند:« فَإِنَّ النَّاسَ لَوْ عَلِمُوا مَحَاسِنَ کَلَامِنَا لَاتَّبَعُونَا » اگر مردم بدانند که کلام ما چقدر زیباست حتماً‌ از کلام ما پیروی می‌کنند.

از آنجا که شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت، توجه ویژه به سبک زندگی اسلامی که برگرفته از سنت و سیره حضرات معصومین علیهم السلام است را با شعار "اهل بیت علیهم السلام مظهر زندگی کریمانه و مجاهدانه" در دستور کار خود قرار داده قطعا با یک اقدام همه جانبه و فراگیر؛ دهه کرامت سال جاری می‌تواند آغازگر نهضت عظیم ترویج سبک زندگی پر برکت حضرات معصومین علیهم السلام در مقام سخن و عمل باشد.

«بر این باوریم اگر با ایمان راسخ و استوار بر محور معارف قرآن کریم و خاندان مکرم پیامبر اعظم صلی الله علیه وآله اجتماع کنیم، افق جدیدی را در مقابل دیدگان بشریت گشوده و راه تازه‌ای را برای برون رفت مردم عالم از گرفتاری‌ها، بلایا و دغدغه‌هایی که کام انسان امروزی را تلخ کرده نشان داده‌ایم.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است:

دهه کرامت که با ولادت حضرت معصومه (سلام الله علیها) در اول ذی‌القعده آغاز شده با روز بزرگداشت امامزادگان علیهم السلام در 5 ذی‌القعده و بزرگداشت مقام شاهچراغ حضرت احمدبن‌موسی(علیه السلام) در 6 ذی‌القعده ادامه می‌یابد و با ولادت با برکت حضرت ثامن‌الحجج علی بن موسی الرضا علیه السلام در 11 ذی‌القعده پایان می‌یابد؛ فرصت مناسبی برای شکرگزاری ملت شریف ایران به جهت حضور سفیران هدایت در این سرزمین جهاد و بصیرت است.

عناوین روزهای دهه کرامت به شرح زیر است:

اول ذی‌القعده؛ حضرت معصومه(سلام الله علیها)، الگوی مجاهدت و و کرامت بانوان

دوم ذی‌القعده؛ کریمه اهل بیت(سلام الله علیها)، الهام بخش زندگی مومنانه

سوم ذی‌القعده؛ شهر مقدس قم، مبدا و مقصد منادیان کرامت

چهارم ذی‌القعده؛ ایران اسلامی، مرهون الطاف خاندان محمدی

پنجم ذی‌القعده؛ امامزادگان(علیهم السلام)، پیام آوران محبت و مودت

ششم ذی‌القعده؛ حضرت احمد بن موسی(ع)، نگین درخشان بوستان نبوی(ص)

هفتم ذی‌القعده؛ شهر مقدس شیراز، حرم سوم اهل بیت(علیهم السلام)، مامن امامزادگان

هشتم ذی‌القعده؛ کرامت اسلامی، پرتوی از سبک زندگی اهل بیت (علیهم السلام)

نهم ذی‌القعده؛ عالم آل محمد(علیهم السلام)، مروج مکتب توحیدی، مدافع آیین احمدی (ص)

دهم ذی‌القعده؛ ولایت پذیری، نشان افتخار محبین رضوی(ع)

یازدهم ذی‌القعده؛ آستان قدس رضوی، پایتخت معنوی ایران اسلامی»

کد خبر 230431
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز