همشهری آنلاین: یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: انگیزه حضرت معصومه (س) از سفر به قم شناساندن دین اسلام به جهانیان و تبیین امر حکومت اسلامی بود.

مریم گلچین در گفت‌وگو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به این‌که « حضرت معصومه (س) بهترین نقش‌ها داشته است» عنوان کرد: زنان جامعه ما باید بدانند که چهار نقش اصلی دختر، مادر، خواهر و یا همسر را دارند که باید این نقش‌ها را به درستی انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: حضرت معصومه (س) گرچه جایگاه همسری را نداشته ولی به عنوان خواهر امام، عمه امام و دختر امام مطرح است. و جزو کسانی است که مهاجرت کرده و هجرت ایشان هجرتی شبیه به حضرت زینب (س) است و یک سفر سیاسی و مبارزاتی بود به اسم دیدار با برادر. تمام یاران و خانواده را با خود همراه کرد و شهر به شهر، کوه به کوه حرکت کرد تا بتواند پیام امام عصر خود را به مردم برساند.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه با اشاره به هدف و انگیزه حضرت معصومه (س) از این سفر، گفت: انگیزه حضرت این بود که بتواند در این سفر دین اسلام را به جهانیان بشناسد و تبیین امر حکومت اسلامی را مدنظر داشت و با این سفر به بیان امر امامت و ولایت پرداخت و ذهن مردم را در رابطه با دین اسلام روشن کرد.

وی خاطرنشان کرد: دلیل ماندگار بودن نام حضرت معصومه (س) آن است که هدفی والا را دنبال می‌کرد و مقام علمی آن حضرت فوق‌العاده بود. همواره پشتیبانی از ولایت را در دستور کار زندگی خود قرار می‌داد، ولی متاسفانه شخصیت این حضرت در جامعه ما ناشناخته مانده است.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این‌که «مقام‌های علمی حضرت بی‌شمار است» گفت: ما باید به زنان جامعه‌مان یاد بدهیم که وارث چنین بزرگانی هستند و باید همچون حضرت معصومه (س) شأن و شخصیت خود را حفظ کنند و در کارهایی که لازم است مشارکت داشته باشند.

گلچین در پایان گفت: ما باید روی الگوهایی که حضرت معصومه (س) برای جامعه ما باقی گذاشته کار کنیم. هنرمندان، نویسندگان و تمام ارگان‌ها باید راه‌های علمی زندگی حضرت معصومه را بیان کنند، ولی متاسفانه کم‌کاری‌های زیادی در جامعه ما صورت گرفته است.

کد خبر 229845
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز