همشهری آنلاین: یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: نیمی از ناهنجاری‌های زنان جامعه ما به دلیل عدم شناخت و آگاهی است که نسبت به شخصیت حضرت معصومه(س) و زنان بزرگ عالم دارند.

مریم محمودزاده در گفت‌وگو با خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با بیان این‌که «در کشور ما از میلاد حضرت معصومه(س) تا میلاد امام رضا(ع) دهه کرامت نامگذاری شده و این دو به عنوان قطب‌های معنوی و مذهبی جامعه مطرح هستند» عنوان کرد: حضرت معصومه(س) برای جامعه ایران برکات زیادی را به همراه دارد، اما سوال اینجاست که ما چقدر نسبت به شخصیت علمی، معنوی و رفتاری این حضرت آشنا هستیم؟

این استاد حوزه و دانشگاه تاکید کرد: متاسفانه شناخت جامعه ما نسبت به این حضرت کم است. حتی در رابطه با شخصیت‌های دینی همچون حضرت زهرا (س) و حضرت زینب(س) شناخت زیادی نداریم. حضرت معصومه(س) با وجود اینکه قطب مذهبی ایران است ولی در جامعه ایران هم مظلوم واقع شده و این مظلومیت دلایلی دارد.

وی تاکید کرد: دلیل آن این است که توجیهات لازم در بین مردم اتفاق نیافتده و کتاب‌ها و مباحث فرهنگی، سخنرانی‌ها و سمینارها درخصوص شخصیت حضرت معصومه(س) کم است. حتی اگر به دهه کرامت که با نام این حضرت آغاز می‌شود دقت کنیم می‌بینیم که اکثر جشنواره‌ها با موضوع امام رضا(ع) برگزار می‌شود.

محمودزاده ادامه داد: باید همکاری نهادهای فرهنگی کشور در رابطه با شخصیت معنوی و مذهبی حضرت بیشتر شود. در صحن حضرت معصومه(س) مراکز فرهنگی و مشاوره‌ای وجود دارد ولی متاسفانه در کل جامعه آنطور که باید و شاید مباحث معنوی و مذهبی پیرامون شخصیت حضرت رواج پیدا نکرده است.

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: باید کتاب‌هایی درخصوص زندگینامه حضرت در اختیار افراد قرار گیرد، باید از مسوولان خواست تا خروجی‌های بیشتری در خصوص این قطب مذهبی ایران ارائه بدهند.

وی افزود: نیمی از ناهنجاری‌های زنان جامعه ما به دلیل عدم شناخت و آگاهی است که نسبت به شخصیت حضرت معصومه(س) و زنان بزرگ عالم دارند. ما باید برای مخاطبان خود جذابیت‌های لازم را ایجاد کرده و در رسانه‌ها راجع به این چنین شخصیت‌های والایی بیشتر از این‌ها سخن بگوییم.

محمودزاده گفت: متاسفانه جامعه حال حاضر ما از الگوهای معنوی دور شده‌اند بخصوص در رابطه با جوانان این امر بیشتر وجود دارد. متاسفانه در بین زائران حضرت معصومه(س) بانوانی را می‌بینیم که حتی مقدماتی‌ترین مسائل را رعایت نمی‌کنند مثل حجاب ولی ارتباط معنوی با حرم حضرت برقرار می‌کنند.

وی تاکید کرد: تمام این ناهنجاری‌ها نشان از آن دارد که شخصیت حضرت آن طور که باید و شاید شناخته شده نیست ما باید به جوانان بفهمانیم که زیارت مستحب است ولی حفظ حجاب واجب است این امر جزء آسیب‌های جامعه است که متاسفانه کارهای زیادی برای آن صورت نمی‌گیرد.

کد خبر 230069
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز