گروه اجتماعی: بر اساس آخرین آمار، میزان مصرف و تجربه کلی دخانیات در بین دانش آموزان ایرانی حدود 14درصد است.

مدیر کل دفتر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و مواجهه با بلایای طبیعی وزارت آموزش و پرورش افزود: میزان مصرف کلی و تجربه استعمال دخانیات در پسران 7 تا 8درصد بیش از دختران است.

محسن فریدی با تاکید بر اینکه استعمال دخانیات در گروه سنی دانش‌آموزان متوسطه حدود 7درصد بیشتر از دانش‌آموزان پایه‌های راهنمایی است، اظهار کرد: استعمال دخانیات در مدارس بین دانش‌آموزان و در معرض دید معلمان به ندرت دیده می‌شود و اگر شخصی بتواند دانش‌آموزی را پیدا کند که در حضور معلم سیگار می‌کشد، می‌تواند از این دفتر جایزه بگیرد.

وی اضافه کرد: مدارس محلی برای آموزش هستند و سیگاری شدن بچه‌ها در دهکده بسته‌ای به نام مدرسه اتفاق نمی‌افتد بلکه دانش‌آموزان در پارک‌ها، خیابان‌ها،ازطریق  رسانه‌های مختلف و... با استعمال مواد دخانی آشنا می‌شوند.

مدیرکل دفتر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و مواجهه با بلایای طبیعی آموزش و پرورش یادآورشد: ستاد «پاد»(پیشگیری از استعمال مواد دخانی) وزارت آموزش و پرورش برای پیشگیری از مصرف مواد دخانی فعال است، اما این امر باید در محیط‌های خارج از مدرسه نیز با جدیت دنبال شود.

وی تاکید کرد: بخش‌های مختلف کشور نباید با ارائه آمار مختلف و منطقه‌ای که پشتوانه علمی و جامعی ندارند در ایام امتحانات ذهن اولیا و دانش‌آموزان را مغشوش کنند.وی از تمام بخش‌های فرهنگی کشور اعم از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه‌های علمیه و... خواست تا با ترویج الگوهای استعمال دخانیات مبارزه کنند و راهکارهای درستی برای خاموش شدن سیگارها و... ارائه دهند چرا که تنها با پخش چند زیرنویس تلویزیونی نمی‌توان کشوری بدون دخانیات داشت.

کد خبر 22943

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز