جمعه ۸ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۱
۰ نفر

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: آمارها نشان می‌دهد که طی ۱۰سال گذشته شهروندان تهرانی در مهرماه تنها ۵روز هوای پاک تنفس کرده‌اند.

یوسف رشیدی اظهار کرد: آمارها نشان از آن دارد که پایتخت طی 10سال گذشته تنها یک روز در مهرماه سال85، 2روز در مهر سال86، یک روز در مهر سال88 و یک روز در مهرماه سال89 هوای پاک داشته است. وی ادامه داد: از سال82 تا سال91 مجموعا در مهرماه، شهروندان تهران 109روز هوای ناسالم تنفس کرده‌اند و در این مدت 186روز نیز هوای شهر سالم بوده است.

رشیدی تصریح کرد: با توجه به افزایش حجم ترددها و سفرها در مهرماه میزان تولید آلاینده‌های هوا نیز افزایش می‌یابد که امید است شهروندان ضمن معاینه فنی خودروهای خود تا پیش از مهر و استفاده بیشتر از حمل‌ونقل عمومی در کاهش آلودگی هوا کمک کنند.
وی تأکید کرد:

راهکار اصلی حل معضل آلودگی هوا در تهران و سایر شهرهای کشور در ارتقای کیفیت سوخت، خودروها و گسترش حمل‌ونقل عمومی خلاصه می‌شود که امید است دولت جدید به این مهم بیش از پیش توجه داشته باشد و اقدامات اساسی و عملی در راستای کاهش آلودگی هوا در کشور صورت گیرد.گفته شده همزمان با بازگشایی مدارس 25 درصد به ترافیک شهر تهران افزوده و معضل آلودگی هوای تهران به شرایط بحرانی نزدیک‌تر می‌شود.

کد خبر 229120
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز