همشهری آنلاین: مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با بیان اینکه در تمام دنیا با وجود خودروهای باکیفیت و استاندارد بالا، سالی یکبار خودروها مورد معاینه فنی قرار می‌گیرند، گفت: ما باید از تجربه دنیا و کشورهای پیشرفته بهره‌مند شویم و تصمیمات خلق‌الساعه نگیریم.

به گزارش ایسنا، دکتر یوسف رشیدی با بیان اینکه قانون معافیت 5 ساله خودروها از دریافت معاینه فنی عقبگردی در حوزه محیط زیست کشور بود، گفت: خودروهایی که بیش از 5 سال از عمرشان می‌گذرد، هم اکنون موظف هستند سالانه یکبار به مراکز معاینه فنی مراجعه کنند اما با مطرح شدن طرح جدید مبنی بر معافیت 3 ساله خودروهای نو و 2 ساله شدن معاینه فنی برای سایر خودروها وضعیت بدتر خواهد شد و این طرح نیز اصلاً قابل قبول و کارشناسی نیست.

وی ادامه داد: 2 ساله شدن معاینه فنی برای خودروها آن هم در کشور ما که اکثر خودروها از استاندارد مناسب و بالا برخوردار نیستند، به هیچ وجه قابل قبول نیست و سبب تشدید آلودگی هوا به ویژه در کلان شهرها خواهد شد.

مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران تصریح کرد: متأسفانه در حال حاضر نیز با مشکلاتی مانند خراب شدن قطعه کاتالیست در خوردوها و عدم تعویض این قطعه مواجه هستیم که با 2 ساله شدن معاینه فنی خوردوها و معافیت 3 ساله خودروهای نو از معاینه فنی عملاً خودروها به حال خود رها خواهند شد و این موضوع چیزی جز افزایش آلودگی هوا را به دنبال نخواهد داشت.

رشیدی ابراز امیدواری کرد که قوانین بر اساس نظرات کارشناسی و تجربیات دنیا تصویب شوند و همچنین پایبندی و الزام به اجرای قوانین سخت‌گیرانه تر شود تا با حجم انبوهی از قوانینی که هرگز اجرا نمی‌شوند مواجه نباشیم.

کد خبر 225227
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز