همشهری آنلاین: مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: آمارها نشان می‌دهد که طی ۱۰ سال گذشته شهروندان تهرانی در مهرماه تنها ۵ روز هوای پاک تنفس کرده‌اند.

آلودگی هوا

به گزارش سرویس «محیط زیست» ایسنا، دکتر یوسف رشیدی افزود: آمارها نشان از آن دارد که پایتخت طی 10 سال گذشته تنها یک روز در مهرماه سال 85، دو روز در مهر سال 86، یک روز درمهر سال 88 و یک روز در مهرماه سال 89 هوای پاک داشته است.

وی ادامه داد:از سال 82 تا سال 91 مجموعا در مهرماه، شهروندان تهران 109 روز هوای ناسالم تنفس کرده‌اند و در این مدت 186 روز نیز هوای شهر سالم بوده است.

رشیدی تصریح کرد: با توجه به افزایش حجم ترددها و سفرها در مهرماه میزان تولید آلاینده‌های هوا نیز افزایش می‌یابد که امید است شهروندان ضمن معاینه فنی خودروهای خود تا پیش از مهر و استفاده بیشتر از حمل و نقل عمومی در کاهش آلودگی هوا کمک کنند.

وی تاکید کرد: راه کار اصلی حل معضل آلودگی هوا در تهران و سایر شهرهای کشور در ارتقای کیفیت سوخت و خودروها و گسترش حمل و نقل عمومی خلاصه می شود که امید است دولت جدید به این مهم بیش از پیش توجه داشته باشد و اقدامات اساسی و عملی در راستای کاهش آلودگی هوا در کشور صورت گیرد.

 

کد خبر 229072
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز