چهارشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: شهروندان تهرانی امسال در هفته نخست مهرماه ۵ روز هوای ناسالم تنفس کردند و تنها ۲ روز هوای پایتخت سالم بوده است.

به گزارش همشهری آنلاین، یوسف رشیدی با بیان اینکه متاسفانه سال‌هاست که پایتخت نشینان از هوای پاک محروم هستند و اغلب روزهای سال هوای تهران ناسالم است گفت: در هفته نخست مهرماه سال 90 تهران 6 روز هوای ناسالم و 1 روز هوای سالم داشته و از هوای پاک محروم بوده است که این وضعیت دقیقا در هفته نخست مهرماه سال گذشته نیز تکرار شده است.

وی ادامه داد: مهرماه امسال نیز با هوای ناسالم برای تهرانی‌ها آغاز شد، چنانچه 5 روز هوای پایتخت ناسالم و 2 روز هوای شهر سالم بوده است.

رشیدی تصریح کرد: با وجود آنکه همه شهروندان آلودگی هوا را اصلی‌ترین و مهمترین معضل تهران می‌دانند و رفع این معضل را خواستار هستند اما با توجه به اینکه به صورت ریشه ای با این معضل برخورد نمی‌شود آلودگی هوا به قوت خود در پایتخت باقی است.

وی ادامه داد: مناسب نبودن کیفیت خودروهای تولیدی و کیفیت سوخت، افزایش لجام گسیخته خودروهای شخصی و موتورسیکلت ها، تردد خودروهای فرسوده در شهر، کافی نبودن ظرفیت سیستم حمل و نقل عمومی متناسب با جمعیت و... از جمله مسائلی است که سبب ایجاد الودگی هوا در شهرهای بزرگ از جمله تهران شده که این مشکلات تنها با عزم ملی قابل رفع شدن است.

رشیدی با بیان اینکه هرساله با آغاز فصل سرما شاهد افزایش آلودگی هوا در تهران و دیگر کلان شهرهای کشور هستیم گفت: با سرد شدن زمین و کاهش دما ، معمولا از اواخر آبان و به ویژه در آذر و دی ماه حالت اینورژن در تهران ایجاد می شود و آلودگی هوا به اوج خود می رسد.

مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: متاسفانه طی سال های گذشته تنها زمانی که آلودگی هوا به اوج خود می رسید این موضوع مورد توجه مسئولین قرار می گرفت و راه کارهایی موقت برای حل این معضل مطرح می شد اما امید است که رفع معضل آلودگی هوا به طور جد در دستور کار تمام دستگاه ها و ارگان های ذی ربط قرار گیرد و اقدامات اساسی برای حل این معضل اجرایی شود.

کد خبر 233510
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز